search icon


Címke: Magneoton/Warner Music



Galamb Zoltán | 2014. 04. 09.

Sheryl Crow: Feels Like Home (CD)

Az emlékezés csalóka dolog, mivel időnként sötétebbnek, legtöbbször azonban sokkal szebbnek látjuk a múltat, mint amilyen valójában volt. Így van ez a zenékkel is. Valószínűleg ez lehet...

Galamb Zoltán | 2014. 03. 31.

2014 Grammy Nominees (CD)

Az amerikai zenészeket, producereket és hangmérnököket tömörítő National Academy of Recording Arts and Sciencesről talán nem mindenki hallott még, a minden esztendőben számos kategóriában...

Galamb Zoltán | 2014. 03. 08.

Emmanuel Pahud – Christian Rivet: Around The World (CD)

Az interakcióról manapság sokkal inkább valamiféle kettő- vagy három-pont-nullás interaktivitás jut elsőre az eszünkbe kölcsönös egymásra hatás vagy összjáték helyett. Pedig voltaképp...

Galamb Zoltán | 2014. 02. 15.

L’Arpeggiata & Christina Pluhar: Mediterraneo (CD)

Mediterraneo. Már a cím is afféle tér- és időbeli zenei utazást sejtet, melyhez hasonlókkal Jordi Savall koncertjein és felvételein találkozhatunk. És nem is tévedünk sokat, ha effélét...

Németh Attila | 2014. 02. 10.

Pat Metheny Unity Group: Kin (←→) (CD)

Kilenc év telt el a legutóbbi Pat Metheny Group (PMG) album óta (The Way Up, 2005), amely a világ felfokozott gyorsasága és az internetes kultúra leegyszerűsödése elleni protest-lemezként 68...

Galamb Zoltán | 2014. 02. 08.

Jean-Philippe Rameau: Le Grand Théâtre De L’Amour (CD)

Távol álljon tőlem, hogy az előadók érdemeit bármi módon kisebbítsem, mégis megtévesztőnek találom valamennyire a Le Grand Théâtre de l’Amour borítóját, ugyanis ez a lemez elsősorban...

Galamb Zoltán | 2014. 02. 01.

Antonín Dvořák: Symphony No. 2 • 3 Slavonic Dances (CD)

Antonín Dvořák köztudottam Brahms Magyar táncainak hatására, voltaképp új kiadója, Fritz Simrock közvetítésével egyenesen a német komponista ösztönzésére írta meg szláv táncait. A...

Galamb Zoltán | 2014. 01. 25.

Via Crucis • Monteverdi: Teatro d’Amore (CD)

Többnyire gyanakodva fogadom az ilyen-olyan indokkal, például évfordulók kapcsán összepárosított régi kiadványokat, és időnként valóban előfordul, hogy a kiadó célja egész egyszerűen...

Galamb Zoltán | 2014. 01. 21.

Antonio Soler: 13 Sonatas (CD)

A CD borítószövege a bécsi klasszicizmusra adott spanyol válaszként hirdeti Padre Antonio Soler muzsikáját, azét a 23 évesen az egyház szolgáinak sorába lépett komponistáét, aki valóban...

Galamb Zoltán | 2013. 12. 31.

Benjamin Britten: The Rape Of Lucretia (CD)

A huszadik század bő első felében – egészen pontosan a modernizmus korszakában – számtalan típusú válasz született a romantikus (nagy)operára, elsősorban is Wagner életművére, e válaszok...

Galamb Zoltán | 2013. 12. 28.

Robert Schumann: Piano Concerto • Cello Concerto (CD)

Tudom, nem szabadna, hogy ízlésbeli kérdésekben bármennyire is befolyásoljon egy adott alkotó személyisége és egyéni meggyőződései, bizonyos esetekben mégsem vagyok képes elkerülni, hogy...

Galamb Zoltán | 2013. 12. 06.

Trivium: Vengeance Falls (CD)

Tisztában vagyok ugyan vele, hogy a Trivium évek óta tudatosan igyekszik kerülni az összehasonlítgatásra okot adó bizonyos stílusjegyek használatát, nekem akkor is meggyőződésem, hogy a Metallica...

Débali | 2013. 11. 02.

Avenged Sevenfold: Hail To The King (CD)

Az utóbbi években Avenged Sevenfold az újabb generáció egyik legsikeresebb metalzenekarává vált, hatodik lemezük, a Nightmare pedig megerősítette őket ebben a pozíciójukban, ám sajnos az...

Galamb Zoltán | 2013. 10. 26.

Philippe Jaroussky: Farinelli Porpora Arias (CD)

Ugyan az érett olasz barokk opera közel sem tölt be olyasféle központi szerepet a dalszínházak repertoárjaiban, mint, mondjuk, a bécsi klasszicizmus vagy a romantika nagyjainak hasonló művei,...

Szabó Dominik | 2013. 09. 08.

Billy Talent: Dead Silence (CD)

Ha egy zenekar szakít korábbi hagyományával, annak hátterében úgy gondolom, az esetek többségében valami komoly elhatározás áll. A Billy Talent három, csupán számozással ellátott korong...

Galamb Zoltán | 2013. 08. 25.

Giacomo Meyerbeer: Les Huguenots (CD)

Ha a „hiányzó” láncszemet keresnénk Rossini – mindenekelőtt a komponista késői opera seriái – és Wagner zenedrámája között, egyértelműen a francia nagyoperában (grand opera), elsősorban...