Guy Kawasaki: Elbűvölés
Írta: Makai Nóra | 2011. 10. 11.
Mikor az ember úgynevezett kézikönyvet forgat, mindig érdemes szem előtt tartani, hogy tulajdonképpen ki is az, aki átadja a know-how-t, ki az, akinek a szájából elhisszük, hogy valóban ért is ahhoz, amiről beszél. (Ugyebár mindenki ismeri a mondást, hogy aki ért hozzá, az csinálja, aki nem ért hozzá, az tanítja.) Nos, a jelen könyv szerzője Guy Kawasaki, aki a méltán híres Apple cég soraiban szerezte tetemes munkatapasztalatát, úgyhogy neki talán elhihetjük, valóban tudja, hogyan kell valamit eladni. Ugyanis az ő feladata tulajdonképp abból állt az Apple-nél, hogy meggyőzze az embereket, mekkora szükségük is van valójában a Macintosh-gépekre, sőt, már élni se tudnának nélkülük. Kawasaki hitvallása szerint ennek pedig a legjobb módja az, hogy elbűvöljük az embereket.
De miből is áll az elbűvölés? Igazából a recept egyszerű, csupán három hozzávalóra van szükség: végy egy elbűvölő embert, akinek van egy elbűvölő ötlete, és ezt elbűvölően el(ő) tudja adni. Vegyük példának épp ezt a könyvet. Először is, Kawasaki elbűvölő ember, hiszen mindig ügyel rá, hogy a megjelenése, a kommunikációja minden fórumon megnyerő legyen. Másrészt kigondolta, hogy az üzleti könyvek sokak érdeklődésére tartanak számot, hiszen a vállalkozás csínját-bínját csak a gyakorlatban, az öreg rókáktól lehet elsajátítani. Harmadrészt a könyv marketingjére is a lehető legtöbb figyelmet fordította; pályázatot írt ki a borító tervére (erre máris 760 pályamű érkezett be), és szavazást írt ki az általa legjobbnak tartott öt darabról, míg végül a magyar borítón is látható origami pillangó nyert. Ez azért is volt kimondottan ötletes húzás, mert mire a boltokba került a könyv, már több százezren hallottak róla, sőt, a szavazás résztvevőjeként a sajátjuknak is érezhették valamelyest.
Ami kimondottan vonzó magával a könyv kiállításával kapcsolatban, az maga a szerkezete, ugyanis az elméleti hátteret rengeteg személyes példa, élménybeszámoló támasztja alá, méghozzá szintén sikeres vállalkozók tollából. A fontos gondolatok mind pontokba vannak gyűjtve, illetve könyv végén található egy rövidke kis teszt, melynek segítségével felmérhetjük, mi mindenre emlékszünk az olvasottakból.
Mindenkinek ajánlom ezt a könyvet, aki valamilyen vállalkozást vezet, vagy annak marketingjével, PR-jával foglalkozik, esetleg egy rendezvény népszerűsítése a célja, továbbá bárkinek, aki úgy érzi, személyes kapcsolataira ráférne egy ki elbűvölés. Robert Cialdini Hatás című könyvével párosítva pedig kimondottan hasznos kis segédlet lehet mindannyiunknak
De miből is áll az elbűvölés? Igazából a recept egyszerű, csupán három hozzávalóra van szükség: végy egy elbűvölő embert, akinek van egy elbűvölő ötlete, és ezt elbűvölően el(ő) tudja adni. Vegyük példának épp ezt a könyvet. Először is, Kawasaki elbűvölő ember, hiszen mindig ügyel rá, hogy a megjelenése, a kommunikációja minden fórumon megnyerő legyen. Másrészt kigondolta, hogy az üzleti könyvek sokak érdeklődésére tartanak számot, hiszen a vállalkozás csínját-bínját csak a gyakorlatban, az öreg rókáktól lehet elsajátítani. Harmadrészt a könyv marketingjére is a lehető legtöbb figyelmet fordította; pályázatot írt ki a borító tervére (erre máris 760 pályamű érkezett be), és szavazást írt ki az általa legjobbnak tartott öt darabról, míg végül a magyar borítón is látható origami pillangó nyert. Ez azért is volt kimondottan ötletes húzás, mert mire a boltokba került a könyv, már több százezren hallottak róla, sőt, a szavazás résztvevőjeként a sajátjuknak is érezhették valamelyest.
Ami kimondottan vonzó magával a könyv kiállításával kapcsolatban, az maga a szerkezete, ugyanis az elméleti hátteret rengeteg személyes példa, élménybeszámoló támasztja alá, méghozzá szintén sikeres vállalkozók tollából. A fontos gondolatok mind pontokba vannak gyűjtve, illetve könyv végén található egy rövidke kis teszt, melynek segítségével felmérhetjük, mi mindenre emlékszünk az olvasottakból.
Mindenkinek ajánlom ezt a könyvet, aki valamilyen vállalkozást vezet, vagy annak marketingjével, PR-jával foglalkozik, esetleg egy rendezvény népszerűsítése a célja, továbbá bárkinek, aki úgy érzi, személyes kapcsolataira ráférne egy ki elbűvölés. Robert Cialdini Hatás című könyvével párosítva pedig kimondottan hasznos kis segédlet lehet mindannyiunknak