Főkép Mikor az ember úgynevezett kézikönyvet forgat, mindig érdemes szem előtt tartani, hogy tulajdonképpen ki is az, aki átadja a know-how-t, ki az, akinek a szájából elhisszük, hogy valóban ért is ahhoz, amiről beszél. (Ugyebár mindenki ismeri a mondást, hogy aki ért hozzá, az csinálja, aki nem ért hozzá, az tanítja.) Nos, a jelen könyv szerzője Guy Kawasaki, aki a méltán híres Apple cég soraiban szerezte tetemes munkatapasztalatát, úgyhogy neki talán elhihetjük, valóban tudja, hogyan kell valamit eladni. Ugyanis az ő feladata tulajdonképp abból állt az Apple-nél, hogy meggyőzze az embereket, mekkora szükségük is van valójában a Macintosh-gépekre, sőt, már élni se tudnának nélkülük. Kawasaki hitvallása szerint ennek pedig a legjobb módja az, hogy elbűvöljük az embereket.

De miből is áll az elbűvölés? Igazából a recept egyszerű, csupán három hozzávalóra van szükség: végy egy elbűvölő embert, akinek van egy elbűvölő ötlete, és ezt elbűvölően el(ő) tudja adni. Vegyük példának épp ezt a könyvet. Először is, Kawasaki elbűvölő ember, hiszen mindig ügyel rá, hogy a megjelenése, a kommunikációja minden fórumon megnyerő legyen. Másrészt kigondolta, hogy az üzleti könyvek sokak érdeklődésére tartanak számot, hiszen a vállalkozás csínját-bínját csak a gyakorlatban, az öreg rókáktól lehet elsajátítani. Harmadrészt a könyv marketingjére is a lehető legtöbb figyelmet fordította; pályázatot írt ki a borító tervére (erre máris 760 pályamű érkezett be), és szavazást írt ki az általa legjobbnak tartott öt darabról, míg végül a magyar borítón is látható origami pillangó nyert. Ez azért is volt kimondottan ötletes húzás, mert mire a boltokba került a könyv, már több százezren hallottak róla, sőt, a szavazás résztvevőjeként a sajátjuknak is érezhették valamelyest.

Ami kimondottan vonzó magával a könyv kiállításával kapcsolatban, az maga a szerkezete, ugyanis az elméleti hátteret rengeteg személyes példa, élménybeszámoló támasztja alá, méghozzá szintén sikeres vállalkozók tollából. A fontos gondolatok mind pontokba vannak gyűjtve, illetve könyv végén található egy rövidke kis teszt, melynek segítségével felmérhetjük, mi mindenre emlékszünk az olvasottakból.

Mindenkinek ajánlom ezt a könyvet, aki valamilyen vállalkozást vezet, vagy annak marketingjével, PR-jával foglalkozik, esetleg egy rendezvény népszerűsítése a célja, továbbá bárkinek, aki úgy érzi, személyes kapcsolataira ráférne egy ki elbűvölés. Robert Cialdini Hatás című könyvével párosítva pedig kimondottan hasznos kis segédlet lehet mindannyiunknak