Szép nyári nap – Neoton musical az Operettben (CD)
Írta: Király Bernadett | 2009. 09. 25.
A Budapesti Operettszínház Somogyi Szilárd rendezésében műsorára tűzte a Szép nyári nap című musicalt, ami a színház fiatal művészeinek közreműködésével a Neoton família életét mutatja be. Ez hallható ezen a CD-n.
Az együttes talán legismertebb dala, a „220 felett” nagyon jól sikerült, mozgalmas, ráadásul Kerényi Miklós Máté hangja erőteljes, ami megadja a szám alaphangját.
A „Megőrülök a szerelemért” című nótát Vágó Bernadett és Szerényi László előadásában hallhatjuk.
A párosítás nagyon jó, bár nekem kicsit sok és erős a női hang, de egy abszolút fiatalos és lendületes dalt hallhatunk tőlük, amelyben ismét megmutatták, hogy profi színészekkel van dolgunk.
A lemez különlegessége, hogy nemcsak operettesek, hanem többek között Csepregi Éva, Szulák Andrea és Csonka András is szerepel a darabban. Szulák Andreának egyébként is jól állnak a romantikus dalok, a Neoton „Szerelmes-dal”-át is fantasztikusan énekelte el.
A másik legismertebb Neoton-nóta, a „Santa Maria”, amely nagyszerűen megállja a helyét a musicalben. Ezt hallgatva magam elé képzeltem azt a sok fiatal színészt, amint jókedvűen, tele élettel mozognak a színpadon.
A lemez legaranyosabb dala a „Tini-dal”: igazi fiatalos, lendületes, szerelmes tinédzseres. Ennek hatására bizonyára mindenkinek eszébe jut majd a fiatalkora, bár a mai tizenéveseket nem valószínű, hogy megfogja, a gyerekeknek azonban nagy kedvence lehet.
Sok előadótól hallhattuk már a „Kell, hogy várj” című nótát. Színpadon valószínűleg jól mutat, illetve hangzik, hiszen illik a fiatal színészekhez, valamint az Operettszínház hangulatához, ez az átdolgozás azonban nem tarozik a legjobbak közé.
A „Ha szombat este táncol” igazi musicalesre és bulizósra sikeredett, nem csoda, hogy még ma is megállja a helyét a retro diszkókban.
Csepregi Éva egy szám erejéig egyedül szólal meg a lemezen. A hangja semmit nem változott, így természetes, hogy a „Monte Carlo”-val valódi Neoton hangulatot varázsol a CD-re.
A „Medley”-ben három fantasztikus női hang csendül fel, melyhez három dal társul: „Hétvégi motorozás”, „Mamma mia”, „Nem szállunk ki a hajóból”, így igazi csajos, bulizós dalt hallhatunk.
Nekem kicsit fura volt ez a mix, érdekes a dalok közti váltás, de kétségtelen, hogy Csepregi Éva, Szulák Andrea, valamint Náray Erika nagyszerű választás volt.
A finálé nem is lehetne más, mint a „Holnap hajnalig”, amelyről szintén sok bőrt lehúztak már, nekem a szombat esti buli után mégis ez tetszett a legjobban.
Ebbe a számba egyetlen átdolgozáskor sem tudtak különlegességet vinni az előadók, és nem is fognak, hiszen úgy Neotonos, ahogy van, és ez így a jó, az operettes színészek pedig kiválóan adták vissza a dal hangulatát.
Ám ezzel még nem ér véget a lemez, a készítők ugyanis furfangosan bele-, illetve utána csempészték a „Monte Carlo” koncertverzióját.
Hangulatát tekintve nagyon jól feleleveníti a Neoton koncerteket, azonban kicsit furcsa megoldás, hiszen nem mindenki várja ki a lemez végét, én inkább plusz track-ként tettem volna a lemezre.
Összességében jól szólnak a dalok, Csepregi Éva és Szulák Andrea hangjukkal még mindig kitűnnek a fiatalabb generációból, valamint az Operettszínház színészei is bebizonyították, hogy a musical műfaj legjobbjai közül valók.
Musical lemezt vártunk, az is lett, a Neoton família dalait pedig valószínűleg még évek múlva is énekelni fogjuk, de nem ennek a lemeznek köszönhetően.
Előadók:
Vágó Zsuzsi
Vágó Bernadett
Peller Anna
Szabó Dávid
Kerényi Miklós Máté
Szerényi László
Szulák Andrea
Csepregi Éva
Csonka András
Náray Erika
Faragó András
Sz. Nagy Ildikó
A lemezen elhangzó dalok:
1. Vándorének
2. 220 felett
3. Megőrülök a szerelemért
4. Szerelmes-dal
5. Santa Maria
6. Sédült napraforgó
7. Megváltást várok
8. Pago Pago
9. Tini-dal
10. Kell, hogy várj
11. Ha szombat este táncol
12. Monte Carlo
13. Emlékül …
14. Medley (Hétvégi motorozás, Mamma mia, Nem szállunk ki a hajóból)
Holnap hajnalig (finálé)
Az együttes talán legismertebb dala, a „220 felett” nagyon jól sikerült, mozgalmas, ráadásul Kerényi Miklós Máté hangja erőteljes, ami megadja a szám alaphangját.
A „Megőrülök a szerelemért” című nótát Vágó Bernadett és Szerényi László előadásában hallhatjuk.
A párosítás nagyon jó, bár nekem kicsit sok és erős a női hang, de egy abszolút fiatalos és lendületes dalt hallhatunk tőlük, amelyben ismét megmutatták, hogy profi színészekkel van dolgunk.
A lemez különlegessége, hogy nemcsak operettesek, hanem többek között Csepregi Éva, Szulák Andrea és Csonka András is szerepel a darabban. Szulák Andreának egyébként is jól állnak a romantikus dalok, a Neoton „Szerelmes-dal”-át is fantasztikusan énekelte el.
A másik legismertebb Neoton-nóta, a „Santa Maria”, amely nagyszerűen megállja a helyét a musicalben. Ezt hallgatva magam elé képzeltem azt a sok fiatal színészt, amint jókedvűen, tele élettel mozognak a színpadon.
A lemez legaranyosabb dala a „Tini-dal”: igazi fiatalos, lendületes, szerelmes tinédzseres. Ennek hatására bizonyára mindenkinek eszébe jut majd a fiatalkora, bár a mai tizenéveseket nem valószínű, hogy megfogja, a gyerekeknek azonban nagy kedvence lehet.
Sok előadótól hallhattuk már a „Kell, hogy várj” című nótát. Színpadon valószínűleg jól mutat, illetve hangzik, hiszen illik a fiatal színészekhez, valamint az Operettszínház hangulatához, ez az átdolgozás azonban nem tarozik a legjobbak közé.
A „Ha szombat este táncol” igazi musicalesre és bulizósra sikeredett, nem csoda, hogy még ma is megállja a helyét a retro diszkókban.
Csepregi Éva egy szám erejéig egyedül szólal meg a lemezen. A hangja semmit nem változott, így természetes, hogy a „Monte Carlo”-val valódi Neoton hangulatot varázsol a CD-re.
A „Medley”-ben három fantasztikus női hang csendül fel, melyhez három dal társul: „Hétvégi motorozás”, „Mamma mia”, „Nem szállunk ki a hajóból”, így igazi csajos, bulizós dalt hallhatunk.
Nekem kicsit fura volt ez a mix, érdekes a dalok közti váltás, de kétségtelen, hogy Csepregi Éva, Szulák Andrea, valamint Náray Erika nagyszerű választás volt.
A finálé nem is lehetne más, mint a „Holnap hajnalig”, amelyről szintén sok bőrt lehúztak már, nekem a szombat esti buli után mégis ez tetszett a legjobban.
Ebbe a számba egyetlen átdolgozáskor sem tudtak különlegességet vinni az előadók, és nem is fognak, hiszen úgy Neotonos, ahogy van, és ez így a jó, az operettes színészek pedig kiválóan adták vissza a dal hangulatát.
Ám ezzel még nem ér véget a lemez, a készítők ugyanis furfangosan bele-, illetve utána csempészték a „Monte Carlo” koncertverzióját.
Hangulatát tekintve nagyon jól feleleveníti a Neoton koncerteket, azonban kicsit furcsa megoldás, hiszen nem mindenki várja ki a lemez végét, én inkább plusz track-ként tettem volna a lemezre.
Összességében jól szólnak a dalok, Csepregi Éva és Szulák Andrea hangjukkal még mindig kitűnnek a fiatalabb generációból, valamint az Operettszínház színészei is bebizonyították, hogy a musical műfaj legjobbjai közül valók.
Musical lemezt vártunk, az is lett, a Neoton família dalait pedig valószínűleg még évek múlva is énekelni fogjuk, de nem ennek a lemeznek köszönhetően.
Előadók:
Vágó Zsuzsi
Vágó Bernadett
Peller Anna
Szabó Dávid
Kerényi Miklós Máté
Szerényi László
Szulák Andrea
Csepregi Éva
Csonka András
Náray Erika
Faragó András
Sz. Nagy Ildikó
A lemezen elhangzó dalok:
1. Vándorének
2. 220 felett
3. Megőrülök a szerelemért
4. Szerelmes-dal
5. Santa Maria
6. Sédült napraforgó
7. Megváltást várok
8. Pago Pago
9. Tini-dal
10. Kell, hogy várj
11. Ha szombat este táncol
12. Monte Carlo
13. Emlékül …
14. Medley (Hétvégi motorozás, Mamma mia, Nem szállunk ki a hajóból)
Holnap hajnalig (finálé)