FőképA könyv Barbara Novak hatvanas évek elején induló írói karrierjéről szól. Ekkor történt ugyanis, hogy a valahol az isten háta mögött élő könyvtáros kisasszony megírta forradalmi gondolatait a nők helyzetéről.

Mindez nem volt elég, minden bátorságát összeszedve elküldte a kéziratot egy nagy-nagy kiadóhoz, ahol egy érdeklődő szerkesztő kezébe került, aki hosszas küszködés után átverekedte magát a csupa férfiból álló vezetőségen, és megjelent a Pokolba a szerelemmel!.

Az alkotás kezdetben mérsékelt sikert arat, ám egy jól időzített reklám után fordul a kocka, és a női olvasók elkezdik magukévá tenni Barbara elméletét.

Elutasítják az addig elfogadott alárendelt szerepüket, és saját elképzelésük szerint irányítják az életüket, kezdve a munkahely kiválasztásán, az ott elfoglalt beosztáson, majd a magán-, szerelmi- és szexuális életükben is.
A hatás szédületes, mintha minden nő megőrült volna az országban, és a saját feje után menne - legalábbis a férfiak többsége így látja.

Barbara pedig mindezt páholyból nézi végig, mivel a kiadó költségén beköltözik egy luxuslakásba, és egyfajta kirándulásként éli meg a „forradalmat”, amivel csupán egyetlen, ám nagyon komoly problémája van: nincs férfi, aki nem ismerné, és akinek lenne mersze kikezdeni, ne adj isten lefeküdni vele.

Az egyetlen hím, aki szóba jöhetne, a rosszhírű nőcsábász újságíró, Catcher Block, aki viszont halálosan megsértette, és a cserébe kapott választ biztos nem teszi ki az ablakba. A zátonyra futott közeledés után nincs más hátra: Pokolba a szerelemmel!

Ez a kötet is méltó párja a Cappuccino könyvek sorozatban megjelent regényeknek: szellemes, vidám, szórakoztató, miközben azért erkölcsi tanúságot sem átall nyújtani az olvasónak.
Ám egyfajta paródiája, kigúnyolása is az amerikai ’60-as éveknek, legyen szó stílusról vagy tabukról. Nem csoda, hogy filmet forgattak belőle (főszereplők: Renée Zellweger, Ewan McGregor), ami látványvilágával természetesen csak továbbfokozza ezt a hatást.