Sex and the City 2 (CD)
Írta: Szélig Zsófia Réka | 2010. 09. 26.
Mi, akik meglehetősen jártasak vagyunk a SATC (Sex And The City) világában, nagy érdeklődéssel vártuk a sorozatot követő mozifilm folytatását. Mert, mint a példa is mutatja, van hova fokozni a történetet. Ezt annyira nem gondoltam határozottan, amikor az első mozifilmet láttam, de az vitathatatlan, hogy ha meg is osztja az embereket, – itt nem a nemi hovatartozásra utalok – nagy várakozás övezte a második mozifilmet.
Mindennek az alapja a sorozat, aminek a történetét, mondanivalóját mindenki ismeri… na jó, ha pontosan mégsem, akkor tudja, hogy ilyen is létezik.
Az első mozifilm zenéjét szinte kötelező jellegűen megvásárolnivalónak éreztem, de azt nem teljesen értettem, hogy miért vásárolható meg legalább két verziója. Kicsit olyan érzésem volt, hogy itt bizony dolgozik a marketing, és van még bőr, mi lefejthető az eseményről.
Szóval mozifilm kettő, moziba be. Kevés az a film, ami nálam megér két mozijegyet, de ezzel kivételt tettem, mert élvezetesnek és lebilincselőnek éreztem, már az első alkalommal is. Nem mellesleg Vass barátnőmmel remekül szórakoztunk rajta, pattogatott kukorica ide vagy oda. Már tudom, ehhez a filmzene is jelentősen hozzájárult. Kétség sem fér hozzá, hogy Douglas J. Cuomo-nak már a sorozathoz sikerült egyedi, összetéveszthetetlen zenét szereznie. Szerencsére ez a fő téma az eredeti mozifilm zene kettő CD-n is felfedezhető.
Az Alicia Keys energikus, mégis gyengéd hangján felcsendülő „Rapture” már az elején magával ragadó. Dido elbűvölő „Everything to Lose” száma hibátlanul passzol a film kezdő eseményéhez, ahhoz a történelmi visszatekintéshez, amikor a fiatal lányok New York-ba költöznek, hogy ott találják meg azt a csodaéletet és szerelmet, amiért a metropoliszt lenyűgözőnek találták 20 évvel ezelőtt.
A filmzene számai nem minden esetben követik a film időbeni utazását és lendületét, bár az elején még kötődik a lenyűgöző New York ritmusához és megható romantikájához. Itt jegyezném meg, hogy óriási ötletnek tartom, hogy Alicia Keys New York-hoz szóló ódája, az „Empire State of Mind” is szerepel az albumon. Mindenképpen említést érdemlő Jennifer Hudson és Leona Lewis imádnivaló kettőse, mely eszünkbe juttatja, hogy valójában egy romantikus film színvilágába csöppentünk.
Aztán eljön a váratlan fordulat a filmben, amit sajnos a CD időrendileg nem követ le: Samantha visszautasíthatatlan ajánlatot kap egy sármos arab sejktől, egy közel-keleti munkára, és hősnőink már repülnek is a varázslatos Abu Dhabi felé. Ennek az utazásnak a keleti hangulatát már az album elején megélhetjük, Natacha Atlas „Kidda” számával, mely lágy hastánc mozdulatokra inspirálhatja a hallgatót. Az albumon a keleti zene világa fel-felcsillan, ami remekül összecseng a mozi eseményeivel.
Lenyűgöző a főhősnők közös éneke egy rögtönzött esti mulatság keretei között. „I Am Woman” című közös saját előadású számukkal jól szemléltetik, hogy miről is szól ez az egész. Hiszen mi csodásak, csinosak, erősek, elbűvölőek, mindenre képesek… nők vagyunk.
A második mozifilm albumon akadnak meglepetés hollywoodi sztárok, mint Penélope Cruz, Liza Minnelli, emelve az amúgy is színvonalas színész felhozatalt. Vitathatatlan, hogy meglepő fordulatot mégis az utóbbi jelentett, hiszen korát meghazudtolva hiteti el velünk az energikus hölgy figuráját, miközben a „Single Ladies (Put a Ring on It)” számát énekelve lejt, Stanford Blatch meleg esküvőjén. Mint az esküvő kivitelezése, a színésznő alakítása is kissé eltúlzottnak, talán szükségtelennek tűnik.
A CD közepéig megélhető lendületes, néhol romantikus merengésbe hajló hangulatot egy nem várt férfikórus melankolikus dalcsokra szakítja félbe. Többszöri nekifutásra sem értem létjogosultságukat az albumon, de ha ragaszkodunk a filmben elhangzott számokhoz, akkor a kiadóknak 1-0.
Sajnos ezt a kissé elkeseredett, megfáradt hangulatot az album a vég felé sem tudja levetkezni és Liza Minnelli magánszáma erősen a letűnt füstös kocsmák élményét nyújtja, ahova csak emlékezni érdemes járni. Nyoma sincsen a filmbeli lendületnek és derűs hangvételnek, így 1-1 a kiadóval szemben.
Szerencsére az album végén kis felüdülést jelent Cyndi Lauper klasszikusa, a „True Colors”.
Összegezve: az album hűen adja vissza azt, amit a film nyújtott. Mókás, vidám, romantikus komédia adta élményt, de jó tudni, hogy a lejátszón van léptető gomb, ha nem akarjuk a lelkesedésünket elveszteni.
A lemezen elhangzó számok listája:
1. Rapture – Alicia Keys
2. Everything to Lose – Dido
3. Language of Love – Cee-lo
4. Window Seat – Erykah Badu
5. Kidda – Natacha Atlas
6. Euphrates Dream – Michael McGregor
7. Single Ladies (Put a Ring on It) – Liza Minnelli
8. Can`t Touch It – Ricki-Lee
9. Empire State of Mind (Part II) Broken Down – Alicia Keys
10. Love Is Your Color – Jennifer Hudson & Leona Lewis
11. I Am Woman – Sarah Jessica Parker, Kim Cattrall, Kristin Davis, Cynthia Nixon
12. If Ever I Would Leave You – Sex and the City Men`s Choir
13. Sunrise, Sunset – Sex and the City Men`s Choir
14. Till There Was You – Sex and the City Men`s Choir
15. Bewitched, Bothered and Bewildered – Shayna Steele, Jordan Ballard, Kamilah Marshall
16. Ev`ry Time We Say Goodbye – Liza Minnelli with Billy Stritch
17. True Colors – Cyndi Lauper
18. Divas and Dunes – Aaron Zigman