Főkép

Talán nem nyúlunk nagyon mellé, ha azt állítjuk, hogy a legtöbb szülő a lehető legjobbat szeretné gyermekeinek. Sokan úgy gondoljuk, hogy nem lehet elég korán elkezdeni az életre, a sikeres életre való felkészítést. Nem szeretnénk, ha gyermekünk lemaradna a többiek mögött, meg vagyunk győződve kivételes képességeiről, a benne rejlő lehetőségekről, és felelősnek érezzük magunkat azért, hogy mindezt kamatoztassa. E jóakarat azonban könnyen tévútra csalhatja, túlzásokba ejtheti a lelkiismeretes szülőt.

 

A Málna-mesék első kötete a 6 éves Málna sűrű hétköznapjairól szól, aki egészen biztosan a legelfoglaltabb kislány a városban: hétfőn úszásra, kedden balettórára, szerdán furulyázni, csütörtökön angolra, pénteken pedig lovagolni jár… Így telnek a napjai hétről hétre... mígnem egyszercsak minden a feje tetejére áll, a különórai kellékek fellázadnak, s kezükbe veszik a családi élet irányítását…

 

Vigyem a gyerekemet különórára, vagy ne vigyem? Aki egyszavas választ, vagy üdvözítő csodareceptet vár az csalódni fog: a kötetben található, kedves mesét követő, szülőkhöz szóló gondolatok ehelyett arra inspirálják a szülőket, hogy feledkezzenek el egy pillanatra a rájuk nehezedő külső nyomásról, illetve saját (megvalósult vagy nem megvalósult) vágyaikról és álmaikról.

 

 

Kitartás? Akaraterő? Szabad játék? Önfeledt tanulás? A „különóra-kalauzban” felsorakoztatott praktikus tanácsokat (melyeket a szintén kisgyermekes pszichológus szerző a legfrissebb kutatások és saját tapasztalatai alapján állított össze) ajánljuk mindazoknak, akik ezt az igen aktuális kérdést egy komplexebb és tudatosabb formában szeretnék körbejárni.

 

A Málna-mesék szerzője további gyereknevelési kérdések felvetését is tervezi, hasonlóan összeállított, szórakoztató mesés, praktikus elméleti tartalommal és látványos illusztrációkkal.