Várólista - 2012. szeptember/3
Írta: Szilvási Krisztián | 2012. 09. 23.
Folytatjuk sorozatunkat, amelyben minden héten néhány általunk várt ígéretes újdonságról esik szó.
Könyv: Dan Wells: Nem vagyok sorozatgyilkos
Kiadó: Fumax
Várható megjelenés: 2012. szeptember 28.
Hát miféle bemutatkozás ez? „John Wayne Cleaver-nek hívnak. 15 éves vagyok, és a hullák a hobbim. A terapeutám szerint szociopata vagyok. De nem vagyok sorozatgyilkos.” Azt kell mondanom, hogy trendi. Mert a vámpírok és fantasy-misztikus témák mellett a sorozatgyilkos topik is a reneszánszát éli, elég csak a héten megjelenő, múltkori Várólistánkban tárgyalt Dexter-sorozatot említeni, amelyet nemcsak mi, de az amerikai Publishers Weekly magazin is kiemelt, mondván: „a Dexter könyvek és a belőlük készült tv-sorozat rajongói imádni fogják Dan Wells kirobbanó sikerű debütáló regényét”. A kirobbanó jelző egyébként valóban szó szerint is vehető, hiszen a kiadás jogait rögtön 15 országba sikerült eladni, a filmjogokat is értékesítették, a történet pedig immár trilógiává bővült. A 2009-es sikerkönyv, a Nem vagyok sorozatgyilkos mögött megbújó amerikai Dan Wells tősgyökeres utahi, aki korábban forgatókönyvekkel, novellákkal, képregényekkel is kísérletezett, s a Brigham Young Egyetemen szerzett bölcsészdiplomát írói és szerkesztői szakon.
A Nem vagyok sorozatgyilkos 2010-ben Mr. Monster, 2011-ben pedig I Don’t Want to Kill You (beszédes) címekkel kapott folytatásokat. A felnőtt thriller története szerint a főhős John Cleaver gyerekkora óta a családja által üzemeltetett halottasházban segédkezik, így hozzászokott a holttestek látványához, és meg is kedvelte őket. Amikor aztán egy brutális sorozatgyilkos áldozatokat kezd szedni a kisvárosban, ahol él, kénytelen felülírni a maga számára alkotott szabályokat, amelyekkel eddig sikerült kordában tartania a benne lakozó sötétséget. Nyomozni kezd a tettes után, akiről egyre inkább az a benyomása támad, hogy emberfeletti képességekkel bír. Jack Heath ausztrál írókolléga így nyilatkozott Wells-ről: „az újonc Wells olyan szimpatikus gonoszt hozott létre, amely a thriller írás valóságos Szent Grálja lett”. Nem csoda hát, hogy az 1973-ban alapított, sci-fi és fantasy írásokért kiosztott John W. Campbell Award for Best New Writer díjáért 2011-ben Wells-t is jelölték, aki a John Cleaver-trilógia lezárása után újabb háromkötetes szériának fogott neki, amelynek első része, a Partials címre hallgató regény szintén a Fumax Kiadó megjelenési tervei között szerepel. Lássuk hát!
Zene: No Doubt: Push and Shove
Kiadó: Universal/Interscope
Várható megjelenés: 2012. szeptember 25.
Tadaaam! Végre vége a 6 éves (a mi szempontunkból kényszerű) szünetnek, az 1986-ban alakult kaliforniai rockbanda, a No Doubt kétségtelenül (igen, ez egy szóvicc volt) új albummal jelentkezik, a sorban stílszerűen (avagy számmisztikailag) éppen a hatodikkal. A Push and Shove eredetileg tavaly karácsonykor jött volna ki, ám az együttes kitolta a megjelenés dátumát, hogy „megbizonyosodhassanak arról, hogy a valaha volt legnagyszerűbb albumukat csinálják meg”. 1992-es bemutatkozásuk (No Doubt) után az 1995-ben megjelent Tragic Kingdom - és rajta talán a legnagyobb slágerük, a „Don’t Speak” - meghozta számukra az áttörést: a lemez 20 milliós eladást produkált világszerte. Az ezt követő sorozatos sikerek ellenére a 2001-es Rock Steady óta (amelyből 3 milliót adtak el és dupla platinalemez lett) nem jelentek meg új nagylemezzel. Az ok kettős, egyrészt a fronténekes Gwen Stefani szólókarrierbe kezdett: az 1980-as évek ihlette new wave-dance-pop műfajú projektjébe vágott bele, amelynek eredménye a Love. Angel. Music. Baby. (2004) és a The Sweet Escape (2006); másrészt pedig második gyermekével lett állapotos.
Mindezen idő alatt a zenekar többi tagja olyan produkciókkal működött együtt, mint a legendás Bow Wow Wow, vagy éppen Pink. Aztán mialatt Stefani a The Sweet Escape-et promotálta, a banda elkezdett dolgozni az új albumon. A No Doubt menedzsere, Jim Guerinot később bejelentette, hogy a lemez producere Mark „Spike” Stent lesz, aki már a 2001-es Rock Steady-nél is segédkezett. A Push and Shove összesen 11 dalt tartalmaz, amelyek közül a „Settle Down” július 16-án debütált, a belőle készült videoklip rendezője pedig az a Sophie Muller volt, aki korábban például a „Don`t Speak”-ből és az „Underneath It All”-ból készült klipeket is dirigálta. Szóval Gwen Stefani újfent az együttes keretében tér vissza magával ragadó énekhangjával és egyéni stílusával, mi pedig remélhetőleg valóban kétségek nélkül hall(gat)hatjuk majd, hogy valóban a Push and Shove-e a No Doubt valaha volt legnagyszerűbb albuma.
Könyv: Erik Larson: Az Ördög a Fehér városban
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Várható megjelenés: 2012. szeptember 28.
Azért az már jelent valamit, ha Leonardo DiCaprio megvásárolja egy könyv megfilmesítési jogait. Márpedig Az Ördög a Fehér városban esetében így tett, úgyhogy a Pennsylvaniai Egyetemen orosz történelmet hallgató, és azt summa cum laude fokozattal teljesítő Erik Larson regénye nem véletlenül nyert számtalan elismerést az évek során: többek között volt New York Times bestseller (2003); elnyerte a San Francisco Chronicle az Év Könyve díját (2003); volt National Book Award döntős (2003); kapott Washington Állami Könyvdíjat (2004) és övé lett a legjobb ténykrimiért járó Edgar-díj is (2004). Larson karrierjét újságírással kezdte, s eljutott egészen a The Wall Street Journal-ig és a Time Magazine-ig, történetei pedig az említetteken túl a The New Yorker-ben, a The Atlantic Monthly-ban és a Harper`s-ben jelentek meg. 1992-től ír könyveket, nonfikciós írást tanít a San Franciscói Állami Egyetemen, a Johns Hopkins Írói Szemináriumon és az Oregoni Egyetemen, valamint rengeteg előadást tart országszerte. Feleségével és három lányukkal Seattle-ben élnek.
A 2003-as, valós karaktereket és eseményeket feldolgozó és megjelenítő Az Ördög a Fehér városban valódi mély nyomot hagyott az irodalmi élet szövetén. Története 1893-ban játszódik, amely fordulópont volt Amerika számára: Chicago, az akkor még csak feltörekvő város olyan világkiállítást rendezett, amely felülmúlta a híres párizsit, és biztosította Amerika helyét a világban; ráadásul felbukkant az első dokumentált amerikai sorozatgyilkos, H. H. Holmes. A regény a világkiállítás megrendezésének viharos és eseménydús történetét meséli el, amelyhez elválaszthatatlanul hozzáforrt az ördögien ravasz és pokolian kíméletlen Holmes tevékenykedése. A könyvben olvashatunk az 1890-es évek chicagói és amerikai építészetéről, hihetetlen sikerekről és drámai sorsokról, az eszmék harcáról a profit és a bürokrácia ellen, valamint egy olyan gyilkosról, akinek tettei emberek millióit sokkolták. Erik Larson regénye tehát egy olyan világba vezet bennünket, amely tényanyagánál fogva valódi hiteles borzonganivalót kínál, úgyhogy „vájtérdeklődésű” könyvmolyoknak mindenképpen kihagyhatatlan. Épp ezért mi sem tudtunk szemet hunyni felette.
Könyv: Dan Wells: Nem vagyok sorozatgyilkos
Kiadó: Fumax
Várható megjelenés: 2012. szeptember 28.
Hát miféle bemutatkozás ez? „John Wayne Cleaver-nek hívnak. 15 éves vagyok, és a hullák a hobbim. A terapeutám szerint szociopata vagyok. De nem vagyok sorozatgyilkos.” Azt kell mondanom, hogy trendi. Mert a vámpírok és fantasy-misztikus témák mellett a sorozatgyilkos topik is a reneszánszát éli, elég csak a héten megjelenő, múltkori Várólistánkban tárgyalt Dexter-sorozatot említeni, amelyet nemcsak mi, de az amerikai Publishers Weekly magazin is kiemelt, mondván: „a Dexter könyvek és a belőlük készült tv-sorozat rajongói imádni fogják Dan Wells kirobbanó sikerű debütáló regényét”. A kirobbanó jelző egyébként valóban szó szerint is vehető, hiszen a kiadás jogait rögtön 15 országba sikerült eladni, a filmjogokat is értékesítették, a történet pedig immár trilógiává bővült. A 2009-es sikerkönyv, a Nem vagyok sorozatgyilkos mögött megbújó amerikai Dan Wells tősgyökeres utahi, aki korábban forgatókönyvekkel, novellákkal, képregényekkel is kísérletezett, s a Brigham Young Egyetemen szerzett bölcsészdiplomát írói és szerkesztői szakon.
A Nem vagyok sorozatgyilkos 2010-ben Mr. Monster, 2011-ben pedig I Don’t Want to Kill You (beszédes) címekkel kapott folytatásokat. A felnőtt thriller története szerint a főhős John Cleaver gyerekkora óta a családja által üzemeltetett halottasházban segédkezik, így hozzászokott a holttestek látványához, és meg is kedvelte őket. Amikor aztán egy brutális sorozatgyilkos áldozatokat kezd szedni a kisvárosban, ahol él, kénytelen felülírni a maga számára alkotott szabályokat, amelyekkel eddig sikerült kordában tartania a benne lakozó sötétséget. Nyomozni kezd a tettes után, akiről egyre inkább az a benyomása támad, hogy emberfeletti képességekkel bír. Jack Heath ausztrál írókolléga így nyilatkozott Wells-ről: „az újonc Wells olyan szimpatikus gonoszt hozott létre, amely a thriller írás valóságos Szent Grálja lett”. Nem csoda hát, hogy az 1973-ban alapított, sci-fi és fantasy írásokért kiosztott John W. Campbell Award for Best New Writer díjáért 2011-ben Wells-t is jelölték, aki a John Cleaver-trilógia lezárása után újabb háromkötetes szériának fogott neki, amelynek első része, a Partials címre hallgató regény szintén a Fumax Kiadó megjelenési tervei között szerepel. Lássuk hát!
Zene: No Doubt: Push and Shove
Kiadó: Universal/Interscope
Várható megjelenés: 2012. szeptember 25.
Tadaaam! Végre vége a 6 éves (a mi szempontunkból kényszerű) szünetnek, az 1986-ban alakult kaliforniai rockbanda, a No Doubt kétségtelenül (igen, ez egy szóvicc volt) új albummal jelentkezik, a sorban stílszerűen (avagy számmisztikailag) éppen a hatodikkal. A Push and Shove eredetileg tavaly karácsonykor jött volna ki, ám az együttes kitolta a megjelenés dátumát, hogy „megbizonyosodhassanak arról, hogy a valaha volt legnagyszerűbb albumukat csinálják meg”. 1992-es bemutatkozásuk (No Doubt) után az 1995-ben megjelent Tragic Kingdom - és rajta talán a legnagyobb slágerük, a „Don’t Speak” - meghozta számukra az áttörést: a lemez 20 milliós eladást produkált világszerte. Az ezt követő sorozatos sikerek ellenére a 2001-es Rock Steady óta (amelyből 3 milliót adtak el és dupla platinalemez lett) nem jelentek meg új nagylemezzel. Az ok kettős, egyrészt a fronténekes Gwen Stefani szólókarrierbe kezdett: az 1980-as évek ihlette new wave-dance-pop műfajú projektjébe vágott bele, amelynek eredménye a Love. Angel. Music. Baby. (2004) és a The Sweet Escape (2006); másrészt pedig második gyermekével lett állapotos.
Mindezen idő alatt a zenekar többi tagja olyan produkciókkal működött együtt, mint a legendás Bow Wow Wow, vagy éppen Pink. Aztán mialatt Stefani a The Sweet Escape-et promotálta, a banda elkezdett dolgozni az új albumon. A No Doubt menedzsere, Jim Guerinot később bejelentette, hogy a lemez producere Mark „Spike” Stent lesz, aki már a 2001-es Rock Steady-nél is segédkezett. A Push and Shove összesen 11 dalt tartalmaz, amelyek közül a „Settle Down” július 16-án debütált, a belőle készült videoklip rendezője pedig az a Sophie Muller volt, aki korábban például a „Don`t Speak”-ből és az „Underneath It All”-ból készült klipeket is dirigálta. Szóval Gwen Stefani újfent az együttes keretében tér vissza magával ragadó énekhangjával és egyéni stílusával, mi pedig remélhetőleg valóban kétségek nélkül hall(gat)hatjuk majd, hogy valóban a Push and Shove-e a No Doubt valaha volt legnagyszerűbb albuma.
Könyv: Erik Larson: Az Ördög a Fehér városban
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Várható megjelenés: 2012. szeptember 28.
Azért az már jelent valamit, ha Leonardo DiCaprio megvásárolja egy könyv megfilmesítési jogait. Márpedig Az Ördög a Fehér városban esetében így tett, úgyhogy a Pennsylvaniai Egyetemen orosz történelmet hallgató, és azt summa cum laude fokozattal teljesítő Erik Larson regénye nem véletlenül nyert számtalan elismerést az évek során: többek között volt New York Times bestseller (2003); elnyerte a San Francisco Chronicle az Év Könyve díját (2003); volt National Book Award döntős (2003); kapott Washington Állami Könyvdíjat (2004) és övé lett a legjobb ténykrimiért járó Edgar-díj is (2004). Larson karrierjét újságírással kezdte, s eljutott egészen a The Wall Street Journal-ig és a Time Magazine-ig, történetei pedig az említetteken túl a The New Yorker-ben, a The Atlantic Monthly-ban és a Harper`s-ben jelentek meg. 1992-től ír könyveket, nonfikciós írást tanít a San Franciscói Állami Egyetemen, a Johns Hopkins Írói Szemináriumon és az Oregoni Egyetemen, valamint rengeteg előadást tart országszerte. Feleségével és három lányukkal Seattle-ben élnek.
A 2003-as, valós karaktereket és eseményeket feldolgozó és megjelenítő Az Ördög a Fehér városban valódi mély nyomot hagyott az irodalmi élet szövetén. Története 1893-ban játszódik, amely fordulópont volt Amerika számára: Chicago, az akkor még csak feltörekvő város olyan világkiállítást rendezett, amely felülmúlta a híres párizsit, és biztosította Amerika helyét a világban; ráadásul felbukkant az első dokumentált amerikai sorozatgyilkos, H. H. Holmes. A regény a világkiállítás megrendezésének viharos és eseménydús történetét meséli el, amelyhez elválaszthatatlanul hozzáforrt az ördögien ravasz és pokolian kíméletlen Holmes tevékenykedése. A könyvben olvashatunk az 1890-es évek chicagói és amerikai építészetéről, hihetetlen sikerekről és drámai sorsokról, az eszmék harcáról a profit és a bürokrácia ellen, valamint egy olyan gyilkosról, akinek tettei emberek millióit sokkolták. Erik Larson regénye tehát egy olyan világba vezet bennünket, amely tényanyagánál fogva valódi hiteles borzonganivalót kínál, úgyhogy „vájtérdeklődésű” könyvmolyoknak mindenképpen kihagyhatatlan. Épp ezért mi sem tudtunk szemet hunyni felette.