FőképHa a művészet nem elég, spékeljük meg kevéske erotikával az előadást. Vajon tudatosan választotta a jól bevált receptet a frissen alakult német vonósnégyes, akik a könnyűzene igencsak széles választékából merítettek anyagot első albumukhoz? Azt meg kell hagyni, hogy a négy lányról készült promóciós képek, no meg a lemezborító megmozgatják a férfiúi fantáziát, Scarlett szemkötője pedig valóban roppant titokzatos (bár könnyen lehet, hogy csupán David Bowie, alias Ziggy Stardust hermafrodita korszakának divatját eleveníti fel), ugyanakkor nem hinném, hogy a művésznevek álarca mögé bújó ifjú és bomlasztó zenészek tényleges hangszeres tudás nélkül is sikert érhetnének el, különösen egy olyan zenei környezetben, amikor a klasszikus köntösbe öltöztetett pop- és rockzene egyértelmű reneszánszát éli. Nigel Kennedy Jimi Hendrix feldolgozásait vagy az Apocalypticát említenem is felesleges, hiszen ők nem a klasszikus kvartett-felállást választották, a Kronos és a Balanescu Quartet viszont tényleges vonósnégyesként dolgozott fel számokat – az előbbi szintén Hendrixet adott elő, az utóbbi pedig még messzebbre merészkedett, és Kraftwerk-átértelmezéssel szórakoztatta a nagyérdeműt. És ők csak a nemzetközileg is régóta legelismertebbek.
 
Érzésem szerint már a névválasztás meglehetősen sokat elárul a csapat irányultságáról. Az eclipsis avagy ekleipszisz szó utalhat a fény és a sötétség közötti bármely átmenetre, és voltaképp az Evanescence éppígy fokozatos eltűnést, kimaradást jelent, ám lévén, hogy a szóban forgó lányok mind huszonévesek, a szándékosan keményített betűsor számukra mindenekelőtt a holdfogyatkozást és az alkonyatot, ezen keresztül pedig Stephenie Meyer vámpírregény-sorozatát jelölheti. Fel is csendül a könyvekből készült filmek egyik témája, a „New-Moon Theme”, és ha már a mozinál tartunk, ugyancsak szerepel az albumon A. R. Rahman gyönyörű Mumbai-témája is a Bombay című, 1995-ös Mani Ratnam alkotásból.
 
És hogy bizonyítsák, mennyire képben vannak a mai zenékben, rögtön az első szám egy Hurts-dal fantasztikus feldolgozása, a lemez talán legjobban sikerült, de mindenképp legpattogósabb dala viszont Lady Gaga „Paparazzi”-jának valóban remek újraértelmezése. Talán csak Kate Bush „Cloudbusting”-ja tűnik elsőre túlzottan réginek a válogatásból, de ne felejtsük el, hogy egy másik, ugyanekkor született Kate Bush-dalt még a Within Temptation is feldolgozott egyik EP-jén, egyszóval megvan az évtizedeket összekötő kapcsolat. Az első videoklip pedig Justin Timberlake épp tízéves slágere, a „Cry Me A River”. Ám bárkitől is szólaltassanak meg bármit is, az Eklipse erőssége kétségkívül a hozzáértő hangszerelés, a szólamok dinamikus elosztása és a felkészültség, ami minden bizonnyal még egy Bartók-vonósnégyes előadására is feljogosítaná a kvartettet, a könnyű műfajban viszont a túlképzettség és a telitalálat közötti mezsgyén lavíroznak sikeresen.
 

A lányok és menedzsmentjük ambícióit jól mutatja, hogy az Eklipse a Nightwish előzenekaraként lép fel a finn szimfonikus metal együttes Imaginaerum-turnéjának európai állomásain. Hogy mennyire érvényesül az arénákban a szexi szerelés, és mennyire bizonyulnak vevőnek a vonósnégyes alapvetően komor vagy épp ábrándos-merengő muzsikájára a megrögzöttebb, inkább vadságra vágyó rock rajongók, csak a helyszíneken derülhet ki, az viszont egyértelmű, hogy engem meggyőztek a lemezzel. Persze eleve nem húzódozom a műfajok keverésétől, és még csak nem is a képek villanyoztak fel, hanem a felkészültség és a rendkívül eltalált áthangszerelések. És nem hinném, hogy akadna bárki is a klasszikus és könnyű zenére egyaránt nyitottak között, akik legalább esélyt ne adnának a dögös német gráciáknak.
 
Az együttes tagjai:
Helena – cselló
Viola – brácsa
Miss E. – hegedű
Scarlett – hegedű
 
A lemezen elhangzó számok listája:
1.Wonderful Life (orig. by Hurts)
2. In The End (orig. by Linkin Park)
3. New-Moon Theme (Theme from „Eclipse –New Moon”)
4. Home (orig. by Depeche Mode)
5. Cry Me A River (orig.by Justin Timberlake)
6. Cloudbusting (orig. by Kate Bush)
7. Paparazzi (orig. by Lady Gaga)
8. Run (orig. by Snow Patrol)
9. Mumbai-Theme (Theme from „Bombay”)
10. Clocks (orig. by Coldplay)
 
Diszkográfia:
A Night In Strings (2012)