3 Doors Down: Time Of My Life (CD)
Írta: Débali | 2011. 10. 19.
Lassan már kezd a mániámmá válni, hogy olyan zenekarokról írok, akik hiába adnak el milliószámra egy-egy albumukból, koncertezik körbe a világot és játszanak telt házas stadionok és arénák előtt, itthon azonban – sajnos – sokan még a létezésükkel sincsenek tisztában. A 3 Doors Down újabb banda ebben a sorban.
Az amerikai ötös 2000 óta ad ki albumokat, amelyek közül némelyik többszörös platina lett, de minimum az arany státuszig mindegyik eljutott, és az egyes dalaik is szép karriert futottak be a különböző slágerlistákon. Sajnálatos módon mindebből Magyarországon nem sokat vehettünk észre, köszönhetően a hazai médiának, amely meglehetősen mostohán bánik a zenekarral: leginkább úgy, hogy figyelmen kívül hagyja a létezését.
Hogy milyen zenét is játszik a csapat? Abszolút rádióbarát, dallamos rockzenét, minimális grunge-os hatással, nagyívű dallamokkal, szomorkás melódiákkal – a zenéjükben tehát ugyanúgy tetten érhető a keménység és a lágyság is.
A banda előzetes nyilatkozatai alapján – a megszokott stílusjegyek megtartása mellett – ezúttal egy keményebb hangzású kiadványra lehetett számítani. A Billboard lemezeladási lista harmadik helyén startoló album minőségére mindenképp garancia volt, hogy Howard Benson csúcsproducerrel készült, aki korábban a modern rockzenekarok krémjével (P.O.D., Theory Of A Deadman, Saliva, Hoobastank, Black Stone Cherry stb.) dolgozott együtt.
A tempós, lendületes és nem utolsósorban remek kezdés, a „Time Of My Life” a csapat keményebb oldalát hozza felszínre, azonnal ragadó refrénnel. Ez utóbbi dolog természetesen elmondható az összes dalról, hiszen ez a 3 Doors Down egyik védjegye.
A „When You’re Young”-gal már visszább vesznek a fiúk, ugyanis ez az alapjában véve balladaszerű, szenvedélyes dal csak a refrénre kap némi erőt. Különösen nagy erőssége a bandának, hogy tudják, hogyan kell ilyen tökéletesen felépíteni a dalokat, és ennek köszönhetően nagyon tudják, hogy mi fán teremnek a slágerek.
A sejtelmes felvezetés után a „Round And Round”-ban újra a sodrásé a főszerep, míg a visszafogott, összeborulós „Heaven” megint a lassabb dalok sorát gyarapítja. Nálam ez a lemezről az egyik favorit. Olyan szám ez, amiről ordít, hogy a jövőben kislemezes és klipes dallá kell válnia. Egyébként az eddig megfigyelhető formula végigkíséri az egész albumot, vagyis egy gyors dalt egy lassabb követ.
Ezután tehát értelemszerűen megint növelni kell a fordulatszámot, és ha a „Race For The Sun”-tól nem is kezdi ki mellkasunkat a menetszél és a hajunk sem kezd el nagyon lobogni, azért ezt a dalt semmiképp sem nevezném balladának. Nem úgy a „Back To Me”-t, amely akár a „Heaven” ikertestvére is lehetne.
A következő dal, az „Every Time You Go” az album második kislemeze. Olyan szám, amiben egy pillanatig sincs megállás: ugrálós, tapsolós végig.
A fentebb vázolt testvériséget kibővíteném „hármasikrekké”, ugyanis az ezt követő „What’s Left” olyan, mintha az előző lírai dalok folytatása lenne. A következő, „On The Run” című szám volt az első dal, amit a zenekar koncerteken is előadott az akkor még megjelenés előtt álló albumról. Ez az eddig kialakult sorrendnek megfelelően dinamikus szerzemény, míg a következő „She Is Love” lassú, hangulatos, szépen építkező darab.
A másik nagy kedvencem a „My Way”, többek között annak a tördelt gitártémának köszönhetően, amelyet a verzék alatt lehet hallani. Ezután menetrendszerűen kellene érkeznie az elvárt pihentetős, a lemezeket gyakran lezáró lassú dalnak, ez azonban most elmarad, ugyanis a „Believer” képében egy igazi energiabombát kapunk az album végén.
Akik számára eddig ismeretlen lett volna a zenekar, ha máshonnan nem, a videoklipekből leszűrhetik, hogy a fiúk nem játszanak durva zenét, tehát nem vállalhatatlan a produktumuk, a hazai média mégis teljes egészében elzárkózik előlük. Azt azért meg kell jegyezni, hogy a honi rádiók 2002 környékén elkezdték elég gyakran adni a banda „Here Without You” című balladáját, amely a zenekar történetének egyik legsikeresebb dalává vált. Ám sajnos hamar leszoktak róla, és hirtelen elfelejtették, hogy igényes dalokat is műsorra lehetne tűzni.
Talán rosszul látom a dolgot, de nem értem, hogy a kiadó miért nem tesz lépéseket a kialakult szomorú helyzet megváltoztatása érdekében. Hiszen amikor a hazai piacon megjelent pl. Taylor Swift vagy Lady Gaga, tudtak tenni az ügyük érdekében (mert valljuk be, ha csak nagy ritkán lehetett volna hallani a dalaikat a rádióban és látni a klipjeiket a tévében, ők ugyanúgy nem váltak volna ismertté itthon, mint a 3 Doors Down), ezért nem értem, miért nem próbálják meg ezt az amerikai rockbandát is „betolni” a honi médiába. Félreértés ne essék, az említett két hölgy munkásságával az égvilágon semmi problémám (egyikőjüknél az imidzs és a kiállás mondjuk más kérdés), csak érzek itt némi igazságtalanságot. És azt sem értem, hogy ha a Nickelback befér a rádiókba, akkor a 3 Doors Down miért nem? Ja, hoppá, jut eszembe, Nickelbacket sem játszanak itthon…
Összegzés
A 3 Doors Down egy újabb banda, amelyet a magyar média méltatlanul mellőz, és amelynek bérelt helye kellene, hogy legyen a rádiókban, hiszen abszolút fogyasztható, minőségi és igényes modern rockzenét játszik, néha keményebben, de többnyire lágyabban.
Az együttes tagjai:
Brad Arnold - ének
Matt Roberts - gitár, vokál
Chris Henderson - ritmusgitár
Todd Harrell - basszusgitár
Greg Upchurch – dob
A lemezen elhangzó számok listája:
1. Time of My Life
2. When You`re Young
3. Round and Round
4. Heaven
5. Race for the Sun
6. Back to Me
7. Every Time You Go
8. What`s Left
9. On the Run
10. She Is Love
11. My Way
Diszkográfia:
The Better Life (2000)
Away From The Sun (2002)
Seventeen Days (2005)
3 Doors Down (2008)
Time Of My Life (2011)
Az amerikai ötös 2000 óta ad ki albumokat, amelyek közül némelyik többszörös platina lett, de minimum az arany státuszig mindegyik eljutott, és az egyes dalaik is szép karriert futottak be a különböző slágerlistákon. Sajnálatos módon mindebből Magyarországon nem sokat vehettünk észre, köszönhetően a hazai médiának, amely meglehetősen mostohán bánik a zenekarral: leginkább úgy, hogy figyelmen kívül hagyja a létezését.
Hogy milyen zenét is játszik a csapat? Abszolút rádióbarát, dallamos rockzenét, minimális grunge-os hatással, nagyívű dallamokkal, szomorkás melódiákkal – a zenéjükben tehát ugyanúgy tetten érhető a keménység és a lágyság is.
A banda előzetes nyilatkozatai alapján – a megszokott stílusjegyek megtartása mellett – ezúttal egy keményebb hangzású kiadványra lehetett számítani. A Billboard lemezeladási lista harmadik helyén startoló album minőségére mindenképp garancia volt, hogy Howard Benson csúcsproducerrel készült, aki korábban a modern rockzenekarok krémjével (P.O.D., Theory Of A Deadman, Saliva, Hoobastank, Black Stone Cherry stb.) dolgozott együtt.
A tempós, lendületes és nem utolsósorban remek kezdés, a „Time Of My Life” a csapat keményebb oldalát hozza felszínre, azonnal ragadó refrénnel. Ez utóbbi dolog természetesen elmondható az összes dalról, hiszen ez a 3 Doors Down egyik védjegye.
A „When You’re Young”-gal már visszább vesznek a fiúk, ugyanis ez az alapjában véve balladaszerű, szenvedélyes dal csak a refrénre kap némi erőt. Különösen nagy erőssége a bandának, hogy tudják, hogyan kell ilyen tökéletesen felépíteni a dalokat, és ennek köszönhetően nagyon tudják, hogy mi fán teremnek a slágerek.
A sejtelmes felvezetés után a „Round And Round”-ban újra a sodrásé a főszerep, míg a visszafogott, összeborulós „Heaven” megint a lassabb dalok sorát gyarapítja. Nálam ez a lemezről az egyik favorit. Olyan szám ez, amiről ordít, hogy a jövőben kislemezes és klipes dallá kell válnia. Egyébként az eddig megfigyelhető formula végigkíséri az egész albumot, vagyis egy gyors dalt egy lassabb követ.
Ezután tehát értelemszerűen megint növelni kell a fordulatszámot, és ha a „Race For The Sun”-tól nem is kezdi ki mellkasunkat a menetszél és a hajunk sem kezd el nagyon lobogni, azért ezt a dalt semmiképp sem nevezném balladának. Nem úgy a „Back To Me”-t, amely akár a „Heaven” ikertestvére is lehetne.
A következő dal, az „Every Time You Go” az album második kislemeze. Olyan szám, amiben egy pillanatig sincs megállás: ugrálós, tapsolós végig.
A fentebb vázolt testvériséget kibővíteném „hármasikrekké”, ugyanis az ezt követő „What’s Left” olyan, mintha az előző lírai dalok folytatása lenne. A következő, „On The Run” című szám volt az első dal, amit a zenekar koncerteken is előadott az akkor még megjelenés előtt álló albumról. Ez az eddig kialakult sorrendnek megfelelően dinamikus szerzemény, míg a következő „She Is Love” lassú, hangulatos, szépen építkező darab.
A másik nagy kedvencem a „My Way”, többek között annak a tördelt gitártémának köszönhetően, amelyet a verzék alatt lehet hallani. Ezután menetrendszerűen kellene érkeznie az elvárt pihentetős, a lemezeket gyakran lezáró lassú dalnak, ez azonban most elmarad, ugyanis a „Believer” képében egy igazi energiabombát kapunk az album végén.
Akik számára eddig ismeretlen lett volna a zenekar, ha máshonnan nem, a videoklipekből leszűrhetik, hogy a fiúk nem játszanak durva zenét, tehát nem vállalhatatlan a produktumuk, a hazai média mégis teljes egészében elzárkózik előlük. Azt azért meg kell jegyezni, hogy a honi rádiók 2002 környékén elkezdték elég gyakran adni a banda „Here Without You” című balladáját, amely a zenekar történetének egyik legsikeresebb dalává vált. Ám sajnos hamar leszoktak róla, és hirtelen elfelejtették, hogy igényes dalokat is műsorra lehetne tűzni.
Talán rosszul látom a dolgot, de nem értem, hogy a kiadó miért nem tesz lépéseket a kialakult szomorú helyzet megváltoztatása érdekében. Hiszen amikor a hazai piacon megjelent pl. Taylor Swift vagy Lady Gaga, tudtak tenni az ügyük érdekében (mert valljuk be, ha csak nagy ritkán lehetett volna hallani a dalaikat a rádióban és látni a klipjeiket a tévében, ők ugyanúgy nem váltak volna ismertté itthon, mint a 3 Doors Down), ezért nem értem, miért nem próbálják meg ezt az amerikai rockbandát is „betolni” a honi médiába. Félreértés ne essék, az említett két hölgy munkásságával az égvilágon semmi problémám (egyikőjüknél az imidzs és a kiállás mondjuk más kérdés), csak érzek itt némi igazságtalanságot. És azt sem értem, hogy ha a Nickelback befér a rádiókba, akkor a 3 Doors Down miért nem? Ja, hoppá, jut eszembe, Nickelbacket sem játszanak itthon…
Összegzés
A 3 Doors Down egy újabb banda, amelyet a magyar média méltatlanul mellőz, és amelynek bérelt helye kellene, hogy legyen a rádiókban, hiszen abszolút fogyasztható, minőségi és igényes modern rockzenét játszik, néha keményebben, de többnyire lágyabban.
Az együttes tagjai:
Brad Arnold - ének
Matt Roberts - gitár, vokál
Chris Henderson - ritmusgitár
Todd Harrell - basszusgitár
Greg Upchurch – dob
A lemezen elhangzó számok listája:
1. Time of My Life
2. When You`re Young
3. Round and Round
4. Heaven
5. Race for the Sun
6. Back to Me
7. Every Time You Go
8. What`s Left
9. On the Run
10. She Is Love
11. My Way
Diszkográfia:
The Better Life (2000)
Away From The Sun (2002)
Seventeen Days (2005)
3 Doors Down (2008)
Time Of My Life (2011)