Egy sokoldalú énekesnő - 2010. április 29., MÜPA
Írta: Mezei Attila | 2010. 04. 16.
Falusi Mariann nevének hallatán nemegyszer egymástól távolinak tűnő dolgok juthatnak eszünkbe. Bevillanhat Mariann kicsit bulváros oldala, a Celeb vagyok, ments ki innen dzsungelkirálynője, a Csillag születik zsűritagja, a Benkő feleséget keres című műsorban a főhős tanácsadója. Emellett évek óta televíziós és rádiós műsorvezető, számos filmben és színházi darabban szerepelt már az Eldorádótól kezdve a Vízkereszt, vagy amit akartok-on át a Mechanikus Narancsig.
Ami azonban Falusi Mariannt leginkább jellemzi, az a zene, az éneklés. Konzervatóriumot, majd a Zeneművészeti Főiskola tanár szakát végezte el, 1983-ban jazz kategóriában Ki mit tud?-ot nyert. A tehetségkutató sorsfordító volt számára, hiszen ezután operaénekesnői lehetőségeit hátrahagyva indult el egy másik úton, melyet egy cseppet sem bán. „Nem szerettem volna a nyolcadik dajka lenni az Operában” – fogalmaz. Sikereinek jelentős állomása az 1985-ös kubai fesztiválgyőzelem, melyet több külföldi szereplés követett, Mongóliában, Hollandiában, Németországban és Ausztriában. Évekig a Stúdium Dixieland szólóénekese volt, emellett játszott a Pesti Színházban, Szegeden, Diósgyőrben és Szolnokon is. A színháznak köszönhető a Lang Györgyivel való találkozása. Huszonöt évvel ezelőtt, a Pesti Színház-beli Rémségek kicsiny boltja szerepeire kérte fel Presser Gábor Mariannt és Györgyit. Az ötlet bevált, olyannyira, hogy a két énekesnő együtt maradt és elindult az Interpop Fesztiválon. A fesztiválzsűri és talán a közönség is azt hihette, hogy ez csak egy vicc, egy jazzista és egy színésznő egyszeri kalandja, de a lányok elég kitartónak bizonyultak az elmúlt két évtizedben. A Pa-dö-dö, fennállásának több mint húsz éve alatt húsz nagylemezt jelentetett meg, melyekből négy aranylemez lett, több ezer koncertet adott, és legnagyobb slágereiket generációk dúdolják. A popzene mellett Falusi Mariann hű maradt gyökereihez is, folyamatos résztvevője klasszikus zenei produkcióknak. Énekes szerepeiben is sokoldalúságáról ad bizonyságot musicalekben, mint az Olivér vagy a Dr. Bubó mellett hallhattuk az Óriáscsecsemő kortárs operában is, de énekelte már Rossini Ünnepi miséjét, jazzt a Budapest Jazz Orchestrával, és a crossover műfajába is kirándulást tett a Honvéd Férfikarral és a Budafoki Dohnányi Zenekarral.
Tavaly New Yorkban bemutatott önálló estje, melyet Kati Marton Kilenc magyar, aki világgá ment és meghódította a világot című könyve alapján az olvasás közben felidézett dalokból állított össze, meghívást kapott az Egri Monodráma Fesztiválra és Budapesten is látható. Az elmúlt évben két rangos zenei eseményre hívta meg Presser Gábor, az Arénában rendezett önálló koncertjére, és együtt énekeltek az Élet Menete koncerten a Dohány utcai zsinagógában is. Ezúttal viszont a nyilvánosság számára ismeretlen oldalát, a szerelmes nőt ismerhetjük meg. Miattad eszem címet viselő estjén életbölcsességekkel teli dalok segítségével mutatja meg nekünk az esendőségét, sebezhetőségét, szárnyalását operaáriákba, sanzonokba, jazz standardekbe foglalva. A szerkesztésben ismét Fáy Miklós a segítség, a színpadon pedig természetesen Lang Györgyi, a nagyszerű operaénekes, Kálmán Péter és az elmaradhatatlan zenevarázsló Szirtes Edina „Mókus”. Közreműködik a Freeport zenekar, az est rendezője Böhm György.
2010. április 29. 20:00
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem
„Miattad eszem”– Falusi Mariann másképp
Forrás:
Szondy Réka
MÜPA Magazin 2010/2
www.mupa.hu