Főkép

Az előző kötet óta épp annyi idő telt el, hogy Jaki karon ülő csecsemőből bájos kislánnyá cseperedve, hatalmas, mangatikus szemekkel bámulja környezetét, ami valljuk be, kimondottan sivár, lévén valahol a sivatag szélén található. De mielőtt alaposabban megfigyelhetnénk a világból kivonult Batu lakóhelyét, kapunk némi ízelítőt a birodalom történéseiből.
 
Khugai hadserege jelenleg a korábbi hősök, a mansinok kiirtásával foglalkozik, s ezt olyannyira lelkesen csinálják, hogy az életben maradt, áldozatnak kinevezett csoport tagjai bölcsebbnek látják átlépni a határt és máshol letelepedve folytatni a létezést. Ezen szökevények közül az ifjú Horakhan menekülését kísérjük figyelemmel, aki egészen Batuék küszöbéig szalad.
 
A történet, ellentétben az előző résszel, sokkal változatosabb, ami egyúttal a harcjelenetek számának csökkenését is eredményezte. Ennek ellenére még így is számos statiszta veszti életét a látványos pofozkodások során, de egy alkalmat leszámítva ezek hamar befejeződnek, s mi újfent élvezhetjük, miként bonyolítja Csonggi mester azt a számtalan szálból összeálló mesét.
 
A sorozat egyik erénye (a ki tudja, mi lesz belőle történeten kívül) a számos érdekes karakter. Ez nem csak a jófiúk csoportjára érvényes, hiszen ezúttal másik oldal sem szűkölködik a látványos figurákban, a három bekdzsong vadász (akik nagyjából ugyanolyanok, mint a mansinok) nem semmi belépővel lépnek színre. Leginkább azonban a fejezetek címoldalán elszórt, egyelőre sehova sem tartozó karakterek tetszettek.
 
Arról egyelőre szó sincs, mit csinál majd Jaki nagylányként, cserébe viszont megismerünk (jobban mondva kikövetkeztethetünk) ezt-azt Batu múltjából. Egy biztos, az események mozgásba lendültek, a következő rész szerintem még brutálisabb lesz.
 
Az előző kötet kapcsán említettem a képkockákban látható koreai hangutánzó kifejezések furcsaságát. Ez mit sem változott, csak most már sokkal kevésbé zavar, úgy tűnik, segít a megszokás. A harcjelentek is követhetőbbek, de a látványosságuk mit sem csökkent, miközben a vérességre sem lehet panasz. Kifejezetten tetszik a borító (Horakhant ábrázolja) – az ilyen képek beindítják a képzeletemet.
 
A Sámánharcos című manhwasorozat szemlátomást nem filozófiai mélységet kínál az olvasónak, hanem felhőtlen (bár véres) pár órás kikapcsolódást. Ideális szombat délutáni program.