Korcsmáros Pál - Bayer Antal - Fazekas Attila: A teljes Gemini-jelentés
Írta: Uzseka Norbert | 2009. 03. 28.
A Gemini-jelentés eredetileg regénynek készült. Korcsmáros Pál, a legendás képregényrajzoló fia, Péter írta, és úgy tervezte, illusztrált könyv lesz, ám másként alakult.
Végül Bayer Antal átdolgozta az egész sztorit képregénnyé, Fazekas Attila, a jó nevű, régi, tapasztalt rajzoló segítségével.
Először a történet első fele jelent meg, a Képes Kiadó Rejtő sorozatával azonos formátumban: keményfedél, A/4-es méret, színes oldalak.
Ám úgy fest, nem fogyott olyan jól, mint remélték, és az a fura helyzet állt elő, hogy végül inkább a teljes Gemini-jelentést kiadták valamivel kisebb, puhafedeles formátumban, fekete-fehérben.
Már az első részről is írtam itt, ám akkor még nem igazán lehetett tudni, mi is lesz ebből, csupán az vált világossá, hogy a magyar történelem és legendák (különösen az ősmagyaroké és az Árpád-házi királyoké) némely rejtélyeit egy, a mai Magyarországon játszódó krimivel keverik.
Politikusok meg egyéb gaz(dag) emberek, hatalom, korrupció, és a többi.
Az is világos volt már az első kötetből, hogy Fazekas mester azon, megannyi korábbi munkájából is ismert képességére is nagy hangsúlyt helyeznek, mellyel kiválóan ábrázol szép nőket erotikus helyzetekben.
Van, aki szerint a Gemini-jelentés legfőbb pozitívumát épp ezek jelentik...
Tény, hogy a képregény egyik fő erőssége a képi megvalósítása, még ha vannak is gyengébb pillanatai, s a borító különösen elhibázott, semmitmondó darab.
Tetszenek az olyan apróságok is, mint például, hogy a sztori a Budapesti Operabálon kezdődik, melynek épp Korcsmáros Péter a főszervezője a valóságban, aki fel is bukkan a képregényben a rajzolóval egyetemben, egy készülő filmről nyilatkozva az egyik tévécsatornán.
Meg amúgy is számos ismert valós személyt vonultat fel a képregény, és a Dirty Fred kocsma szerepeltetése is jópofa kikacsintás.
Viszont a sztori maga kissé kusza. Néha a képregény elrendezése sem könnyíti meg az értelmezést, de nem ez a fő gond.
Míg a történet színesben kiadott első feléből arra következtethettünk, hogy a 60-hoz közeledő, ám még mindig igen aktív milliárdos, Vallóy Lőrinc, és a Stern ikrek, két szépséges és szexi csaj a főszereplők, idővel ők eltűnnek, és teljesen más vonal kerül előtérbe.
Ami nem baj, sőt, a befejezés csavarossága tetszik is (bár vannak elemei, amik még ebben az idióta világban is kimerítik a szürreális képzelődés kategóriáját).
Viszont úgy érzem, hogy az ősmagyarokkal meg az ikrekkel kapcsolatos tradíciókkal összefüggő dolgokat nem sikerült úgy beleilleszteni a képregénybe, hogy teljes mértékben érthető legyen a szerepük.
Ez különösen akkor érződik, ha elolvassuk az eredeti regény 35 oldalas részletét, amit a kötet végére raktak. Ebben ugyanis sokkal inkább a helyükön vannak ezek a részek, és messze alaposabb magyarázatot is kapunk melléjük.
És bár ez a szöveg is több sebből vérzik, megerősít abbéli véleményemben, hogy az alapokat adó módfelett érdekes, izgalmas ötleteket a képregényben nem sikerült 100%-osan kibontani.
Nem tudom, mennyi igazság van a felvázolt elméletekben az ősmagyarokról illetve a Szent Koronáról meg a pálosokról, de az biztos, hogy Da Vinci-kód szerűen izgalmas, pörgős sztorit lehetett volna belőlük kanyarítani.
Így viszont olyan érzésem van (és ahogy olvasgattam a neten mások véleményeit, nem csak nekem), mint megannyi magyar filmnél: jó-jó, meg ugye csak a miénk, de mégsem az igazi.
De még így is merem ajánlani mindazoknak, akik szívesen olvasnának egy alapvetően azért minőségi képregényt, ami magyar témákról szól és magyar helyszíneken játszódik.
Végül Bayer Antal átdolgozta az egész sztorit képregénnyé, Fazekas Attila, a jó nevű, régi, tapasztalt rajzoló segítségével.
Először a történet első fele jelent meg, a Képes Kiadó Rejtő sorozatával azonos formátumban: keményfedél, A/4-es méret, színes oldalak.
Ám úgy fest, nem fogyott olyan jól, mint remélték, és az a fura helyzet állt elő, hogy végül inkább a teljes Gemini-jelentést kiadták valamivel kisebb, puhafedeles formátumban, fekete-fehérben.
Már az első részről is írtam itt, ám akkor még nem igazán lehetett tudni, mi is lesz ebből, csupán az vált világossá, hogy a magyar történelem és legendák (különösen az ősmagyaroké és az Árpád-házi királyoké) némely rejtélyeit egy, a mai Magyarországon játszódó krimivel keverik.
Politikusok meg egyéb gaz(dag) emberek, hatalom, korrupció, és a többi.
Az is világos volt már az első kötetből, hogy Fazekas mester azon, megannyi korábbi munkájából is ismert képességére is nagy hangsúlyt helyeznek, mellyel kiválóan ábrázol szép nőket erotikus helyzetekben.
Van, aki szerint a Gemini-jelentés legfőbb pozitívumát épp ezek jelentik...
Tény, hogy a képregény egyik fő erőssége a képi megvalósítása, még ha vannak is gyengébb pillanatai, s a borító különösen elhibázott, semmitmondó darab.
Tetszenek az olyan apróságok is, mint például, hogy a sztori a Budapesti Operabálon kezdődik, melynek épp Korcsmáros Péter a főszervezője a valóságban, aki fel is bukkan a képregényben a rajzolóval egyetemben, egy készülő filmről nyilatkozva az egyik tévécsatornán.
Meg amúgy is számos ismert valós személyt vonultat fel a képregény, és a Dirty Fred kocsma szerepeltetése is jópofa kikacsintás.
Viszont a sztori maga kissé kusza. Néha a képregény elrendezése sem könnyíti meg az értelmezést, de nem ez a fő gond.
Míg a történet színesben kiadott első feléből arra következtethettünk, hogy a 60-hoz közeledő, ám még mindig igen aktív milliárdos, Vallóy Lőrinc, és a Stern ikrek, két szépséges és szexi csaj a főszereplők, idővel ők eltűnnek, és teljesen más vonal kerül előtérbe.
Ami nem baj, sőt, a befejezés csavarossága tetszik is (bár vannak elemei, amik még ebben az idióta világban is kimerítik a szürreális képzelődés kategóriáját).
Viszont úgy érzem, hogy az ősmagyarokkal meg az ikrekkel kapcsolatos tradíciókkal összefüggő dolgokat nem sikerült úgy beleilleszteni a képregénybe, hogy teljes mértékben érthető legyen a szerepük.
Ez különösen akkor érződik, ha elolvassuk az eredeti regény 35 oldalas részletét, amit a kötet végére raktak. Ebben ugyanis sokkal inkább a helyükön vannak ezek a részek, és messze alaposabb magyarázatot is kapunk melléjük.
És bár ez a szöveg is több sebből vérzik, megerősít abbéli véleményemben, hogy az alapokat adó módfelett érdekes, izgalmas ötleteket a képregényben nem sikerült 100%-osan kibontani.
Nem tudom, mennyi igazság van a felvázolt elméletekben az ősmagyarokról illetve a Szent Koronáról meg a pálosokról, de az biztos, hogy Da Vinci-kód szerűen izgalmas, pörgős sztorit lehetett volna belőlük kanyarítani.
Így viszont olyan érzésem van (és ahogy olvasgattam a neten mások véleményeit, nem csak nekem), mint megannyi magyar filmnél: jó-jó, meg ugye csak a miénk, de mégsem az igazi.
De még így is merem ajánlani mindazoknak, akik szívesen olvasnának egy alapvetően azért minőségi képregényt, ami magyar témákról szól és magyar helyszíneken játszódik.