Death Proof (CD)
Írta: a2t | 2007. 06. 23.
Közvetlenül a moziba indulásom előtt még egyszer meghallgattam a filmzenét, igyekeztem minden mozzanatról megállapítani, hogy a film milyen pillanatában fog felhangzani. Az elejét és a végét eltaláltam.
Az első és az utolsó számról nehéz lett volna nem. Az átvezető szövegek sem segítettek sokat, de nagyjából legalább azt tudtam, hogy milyen filmre ülök majd be. A zenéjét meg már ismertem ugye.
Egyértelmű, hogy Tarantino szereti az affektáló nőket, amiből én arra következtetek, hogy szereti a kicsit színpadias, már-már komikusba hajló dolgokat, amiből meg egyértelműen következik a 60-as, 70-es évek zenéje iránti olthatatlan szenvedélye.
Mi másból is állhatna a filmzene? Nem tudok szabadulni a gondolattól, hogy Tarantino csinált egy (kettő) filmet csak azért, hogy ezek a zenék szerepelhessenek valahol.
Rögtön az első szám egy erős motorbeindítással kezdődik (az autó a halálbiztos) és igazi országúti rockzenével folytatódik, kicsit baljóslatú, indításnak remek. Utána filmbeli párbeszédekkel fűszerezett, sok szám következik, amit nagyobbrészt egy kocsmai zenegépen hallgatnak főhőseink. Tisztára mintha visszaröppentünk volna az időben.
Ha nem kerülne elő egy mobiltelefon, simán letagadhatna a film vagy harminc évet. Füvezős, bulizós, ma már naivnak ható számok ezek.
Ugyan egy kicsit nehéz elhinni, hogy ma még élnek olyan fiatalok, akik kifejezetten ezt a zenét szeretik, de amilyen a film mexikói határvidék hangulata, lazán bevehető. Ha már Mexikó.
A tizedik szám a „Down In Mexico” címet viseli, és a filmben egy magántánc aláfestő zenéjeként szolgál. Mintegy jelezve, ezt szeretem lányok.
Utána még az egyes szereplőknek is furcsa nevű formáció, a Dave Dee, Dazy, Beacky, Mick & Tich adja elő a „Hold Tight” című számot. Eléggé cinikus választás, tekintve, hogy mi lesz az első turnus sorsa.
A második turnus, az „It’s So Easy” (Willy DeVille) számmal veszi kezdetét. Ebben a rövidebb blokkban lényegesen jobban pörögnek a zenék, a CD-n az előzőhez képest hamarabb eljutnak a végkifejletig, ami zenében és történésben a legkevésbé sem hazudtolja meg a film alkotóit.
A lemezen elhangzó számok listája:
1. JACK NITZSCHE - The Last Race (Album Version)
2. SMITH - Baby It`s You (Album Version)
3. ENNIO MORRICONE - Paranoia Prima (Album Version)
4. ELI ROTH & MICHAEL BACALL - Planning & Scheming (Album Version)
5. T. REX - Jeepster (Album Version)
6. ROSE MCGOWAN & KURT RUSSELL - Stuntman Mike (Album Version)
7. PACIFIC GAS & ELECTRIC - Staggolee (Album Version)
8. JOE TEX - The Love You Save [May Be Your Own] (Album Version)
9. EDDIE FLOYD - Good Love, Bad Love (Album Version)
10. THE COASTERS - Down In Mexico (LP Version)
11. DAVE DEE, DOZY, BEAKY, MICK & TICH - Hold Tight!
12. PINO DONAGGIO - Sally And Jack [From The Motion Picture Blow Out] (Album Version)
13. WILLY DEVILLE - It`s So Easy (Album Version)
14. TRACIE THOMS & ZOE BELL - Whatever-However (Album Version)
15. EDDIE BERAM - Riot In Thunder Alley (Album Version)
16. APRIL MARCH - Chick Habit (Album Version)
Az első és az utolsó számról nehéz lett volna nem. Az átvezető szövegek sem segítettek sokat, de nagyjából legalább azt tudtam, hogy milyen filmre ülök majd be. A zenéjét meg már ismertem ugye.
Egyértelmű, hogy Tarantino szereti az affektáló nőket, amiből én arra következtetek, hogy szereti a kicsit színpadias, már-már komikusba hajló dolgokat, amiből meg egyértelműen következik a 60-as, 70-es évek zenéje iránti olthatatlan szenvedélye.
Mi másból is állhatna a filmzene? Nem tudok szabadulni a gondolattól, hogy Tarantino csinált egy (kettő) filmet csak azért, hogy ezek a zenék szerepelhessenek valahol.
Rögtön az első szám egy erős motorbeindítással kezdődik (az autó a halálbiztos) és igazi országúti rockzenével folytatódik, kicsit baljóslatú, indításnak remek. Utána filmbeli párbeszédekkel fűszerezett, sok szám következik, amit nagyobbrészt egy kocsmai zenegépen hallgatnak főhőseink. Tisztára mintha visszaröppentünk volna az időben.
Ha nem kerülne elő egy mobiltelefon, simán letagadhatna a film vagy harminc évet. Füvezős, bulizós, ma már naivnak ható számok ezek.
Ugyan egy kicsit nehéz elhinni, hogy ma még élnek olyan fiatalok, akik kifejezetten ezt a zenét szeretik, de amilyen a film mexikói határvidék hangulata, lazán bevehető. Ha már Mexikó.
A tizedik szám a „Down In Mexico” címet viseli, és a filmben egy magántánc aláfestő zenéjeként szolgál. Mintegy jelezve, ezt szeretem lányok.
Utána még az egyes szereplőknek is furcsa nevű formáció, a Dave Dee, Dazy, Beacky, Mick & Tich adja elő a „Hold Tight” című számot. Eléggé cinikus választás, tekintve, hogy mi lesz az első turnus sorsa.
A második turnus, az „It’s So Easy” (Willy DeVille) számmal veszi kezdetét. Ebben a rövidebb blokkban lényegesen jobban pörögnek a zenék, a CD-n az előzőhez képest hamarabb eljutnak a végkifejletig, ami zenében és történésben a legkevésbé sem hazudtolja meg a film alkotóit.
A lemezen elhangzó számok listája:
1. JACK NITZSCHE - The Last Race (Album Version)
2. SMITH - Baby It`s You (Album Version)
3. ENNIO MORRICONE - Paranoia Prima (Album Version)
4. ELI ROTH & MICHAEL BACALL - Planning & Scheming (Album Version)
5. T. REX - Jeepster (Album Version)
6. ROSE MCGOWAN & KURT RUSSELL - Stuntman Mike (Album Version)
7. PACIFIC GAS & ELECTRIC - Staggolee (Album Version)
8. JOE TEX - The Love You Save [May Be Your Own] (Album Version)
9. EDDIE FLOYD - Good Love, Bad Love (Album Version)
10. THE COASTERS - Down In Mexico (LP Version)
11. DAVE DEE, DOZY, BEAKY, MICK & TICH - Hold Tight!
12. PINO DONAGGIO - Sally And Jack [From The Motion Picture Blow Out] (Album Version)
13. WILLY DEVILLE - It`s So Easy (Album Version)
14. TRACIE THOMS & ZOE BELL - Whatever-However (Album Version)
15. EDDIE BERAM - Riot In Thunder Alley (Album Version)
16. APRIL MARCH - Chick Habit (Album Version)