FőképKiadó: Warner Music
Megjelenés dátuma: 2006. június 19.

A popzene kaméleonjaként, helyesebben kaméleájaként számon tartott Madonna mögött immár hosszú és változatos pályafutás áll.
Sokszínűségéről eddig elsősorban a sorlemezek egymás utáni végighallgatásával vagy a számos válogatáslemez révén bizonyosodhattunk meg, mostantól azonban egy élő felvételekből összeállított album is elég ehhez.
A „Re-Invention” világturnén elhangzott számok ugyan nem adnak valóban teljes keresztmetszetet, viszont egyetlen dal sem hangzik el pontosan ugyanabban a stílusban, pontosan ugyanabban a felfogásban, mint az előző, vagy akár a hárommal rákövetkező.

A saját számok közül messze kiemelkedik az örökös kedvenc, a minden egyes változatában - még a gitártalanított techno-remix verzióban is - remek „Like A Prayer”, és nem csupán az annak idején nagy felháborodást kiváltott videó-klip és a blaszfém mondanivaló, hanem mindenekelőtt a benne rejlő elemi muzikalitás miatt.
Úgy érzem, pontosan ez a latinos, rockos, az American Life korszakában pedig az alternatív elektronikus zene felé való kikacsingatás adja azt a többletet, amitől Madonna azzá vált, ami: a popzene királynőjévé.

Érdekes, számomra legalábbis meglepő választás, hogy a Madonna mellékszereplésével készült, utolsó Pierce Brosnanos James Bond-nagyjátékfilm főcímzenéje, a „Die Another Day,” és az Evitá-ból ismert „Lament” mellett (ennek filmváltozatában ugyebár Madonna énekelte és játszotta Eva Peront), John Lennon legendás „Imagine”-jének hangjai is felcsendülnek a koncerten, mégpedig pontosan a dal üzenete miatt - erre maga Madonna is külön felhívja hallgatóságának figyelmét.
Ráadásul a jól ismert, tábortüzek fényénél gyakorta énekelt szám bármennyire is csak Lennon hangjával elképzelhető, ezúttal hiteles feldolgozásban szólal meg a hippi-korszak egyik, ha nem a legismertebb himnusza.

A zenészek - úgymond - a produkció egészéhez igazodó professzionalitással kísérik le a koncertet, magukkal a hangokkal is sugallják, szinte elénk varázsolják a nyilvánvalóan látványos show képi elemeit.
Ugyan biztos vagyok benne, hogy ha Madonna valamikor Budapestre keveredne egy koncert erejéig, a borsos jegyárak miatt nem engedhetném meg magamnak, hogy megnézzem az előadást, a szívem mindenesetre fájna amiatt, hogy ki kell hagynom valamit, amit aztán valószínűleg életem legnagyobb koncertélményei között őriznék meg az emlékezetemben.

A kiadvány másik lemeze egy dokumentumfilmet és egy művészien megvágott életkép montázst tartalmazó DVD. A turné állomásait - nem csupán a koncerthelyszíneket, hanem a felkészülés fázisait is - dokumentáló anyag, különösképp pedig a ráadás film elsősorban a megrögzött Madonna-rajongóknak készült.
A képkockákból és a hozzájuk fűzött magyarázatokból a sztároltság áldásait és átkait, a hírnévvel járó előnyöket és veszélyeket ismerhetjük meg, a Madonna zenéjét és életvitelét meghatározó spirituális elkötelezettséggel és az emberi jóságba vetett naiv hitével egyetemben.

A koncertanyag és a kísérő filmek együttesen egy kivételes művészi egyéniség árnyalt portréját rajzolják meg, aki vélhetően még sokáig meghatározó alakja marad a mai popéletnek.

A dokumentumfilm rendezője:
Jonas