Főkép Minden jel arra mutat, hogy a köztudatba a hetvenes évek végén berobbant Kate Bush énekesnők egy egész nemzedékére volt hatással a maga besorolhatatlan stílusával és sajátos orgánumával. Egyedül a femme metal műfaján belül kapásból két olyan neves előadót tudok említeni, akikben az angolságát és ír örökségét egyaránt büszkén vállaló egykori karate kölyök (most nem a hasonló című filmre gondolok) kitörölhetetlen emléket hagyott. 2003-ban a Within Temptation jelentette meg a „Running Up That Hill” izgalmas feldolgozását, most pedig a Leave’s Eyes zenekar énekesnője, Liv Kristine alakította saját arculatához az első Kate Bush-sikert, a „Man with the Child in His Eyes”-t.
 
Persze tagadhatatlan, hogy Kristine negyedik szólóalbuma szigorúan véve nem metalként kategorizálható, az imént említett záró szerzemény pedig nem sokban különbözik az eredetitől, mégiscsak egyértelműen érződik a dalokon, hogy milyen talajból csírázott ki ez a zene. A merengésre késztető „Silence” dallama és zongoraakkordjai például mind hangulatukban, mind felrakásukban kísértetiesen emlékeztetnek az Evanescence „My Immortal” című remeklésére, és csak a bekeményedés után válik egyértelművé, hogy itt némileg más hangzás és felfogás dominál.
 
Más számokban viszont kifejezetten újszerű megoldásokkal találkozhatunk. Az, hogy a nagylemez rögtön egy közjátékkal („Interlude”) indul, inkább az irodalomra, mindenekelőtt a színházra kikacsintó tréfa, ám a másodikként felcsendülő „Solve Me”-ból rögtön egyértelművé válik, hogy a Kate Bushra is olyannyira jellemző eklekticizmus miként érvényesül a Libertine-en. A gitárkíséret és a fő melódia eleinte némileg klasszikus popba hajló alternatív rockra emlékeztet, aztán metalosan bekeményít az egész, és voltaképp azt sem tudjuk, hol, miféle terepen vagyunk. Ugyancsak ezt az érzést erősíti az albumról elsőként kimásolt dal, a „Paris Paris”, melynek lendületessége, kissé frivol felszabadultsága, és könnyen megszerethető témái ideális alapanyagnak számítanak a divatért rajongó nő önkifejezéséhez. Ha a zenetévék még ma is egykori funkciójukat látnák el, egyértelműen hatalmas sláger válhatna a dalból.
 

A „Vanilla Sky Delight” az indie és alternatív megoldásokat keveri a férfi–nő metal duók immár jó ideje divó, a Lacuna Coil esetében pedig állandó, a stílusukat meghatározó elemként alkalmazott hagyományával, és mint ilyen az egyik legizgalmasabb szám az egész nagylemezen. Persze nem kevésbé érdekes a „Panic” kellemesen nyomasztó atmoszférája sem, a stilizáltan szirénaszerű gitárszólamokkal és a brummogó basszussal. Hasonlóképp nehéz mit kezdeni a finoman túlvezérelt gitárjaival és jazzbe hajlóan popos basszusával a metaltól talán legmesszebb elkóborló „Wait for Rain”-nel, legfeljebb élvezni lehet. A keringő ritmusú, gyönyörű dallamú „Love Crime”-ra azonban akár táncolni is.
 
A címadó „Libertine” refrénjében végre igazi metalos dübörgést is hallhatunk, még ha nem is ez határozza meg a szám alaphangulatát. Itt hallhatjuk az egyetlen komoly gitárkiállást is, ám annak kétszólamúsága és tudatos felépítettsége rendkívül árulkodó: itt is ugyanazt a minden részletében előre kidolgozott, improvizációmentes zenét hallhatjuk, amit a korong többi számában, és általában véve a szimfonikus femme metal szinte minden jellegzetes megnyilvánulásában is. És ha valami olyasmire vágynánk, ami még inkább átgondolt, még inkább a nagyzenekari hangzást igyekszik imitálni és kihasználni, akkor ott a „Meet Me in the Red Sky” hömpölygő blues-metalja.
 
Liv Kristine ismét kétségtelenül messze elkalandozik eredeti műfajától, ezzel együtt azonnal felismerhető mind stílusa, mind azoknak a zenei hatásoknak a sora, amelyek más produkcióiban megmutatkoznak. Mindazok, akik képesek be- és elfogadni Kate Bush mérhetetlenül egyéni, senki máséval össze nem téveszthető zenei világát, hasonlóképp nem fognak visszahőkölni Liv Kristine új lemezének hallatán, amely számtalan, egymástól merőben eltérő forrásból merített ihletet, a végeredményként létrejött elegy mégis egységes és karakteres.
 
Előadók:
Liv Kristine – ének
Thorsten Bauer – gitár
Alexander Krull – billentyűk
Felix Born – dob
 
A lemezen elhangzó számok listája:
1. Interlude
2. Solve Me
3. Silence
4. Vanilla Skin Delight
5. Panic
6. Paris Paris
7. Wait for Rain
8. Love Crime
9. Libertine
10. Meet Me in the Red Sky
11. The Man with the Child in His Eyes
 
Diszkográfia:
Deus Ex Machina (1998)
Enter My Religion (2006)
Skintight (2010)
Libertine (2012)