FőképKicsi lányom betöltötte a 3. életévét, és ezzel együtt teljes sebességre kapcsolt a verbális kommunikáció terén. Megállás nélkül beszél-beszél, de mindemellett nagyon kíváncsi, így folyamatosan kérdez is. Leginkább a nagybetűs élet mindennapi tevékenységei foglalkoztatják, mint evés, ivás, vásárlás, betegségek. Újabban pedig, hogy lelkes bölcsis lett, a mindenféle intézmények kerültek érdeklődése központjában: óvoda, iskola, egyetem. „Anya mit tanultál az iskolában? Kik voltak a tanáraid? Mi az a matek-, fizika-, tornaóra?” A kapott információk számára mágikus erővel bírnak, mindennap újra és újra végig szeretné hallgatni őket, majd tovább adja ismereteit kedvenc babáinak. Emellett imádja a könyveket, legyen az mesés-, verses, éneklős-, vagy ismeretterjesztő.
 
Fejlődésének eme fázisában nem meglepő, hogy amint megkapta, a Mi micsoda mini Rajta, kezdjünk tornázni! kötet az egyik kedvenc esti meséjévé avanzsált. A kedves rajzokkal tűzdelt, egyszerű magyarázatokkal ellátott kötet segítségével végre képekkel illusztrálva nyert bepillantást egy igazi tornaórába. A könyv segítségével játszva tanulta meg az egyes tornaszerek nevét, megértette, hogy hogyan is épül fel egy tornaóra, hogy mire szolgál a bemelegítés és a levezetés. Kiválasztotta kedvenc tornaszereit, a számára legkedvesebb tornaszalagot és lelkesen utánozta a gyerekek mozdulatait a könyvből, büszkén mutatva, hogy ő is képes a legtöbb gyakorlatot elvégezni. (Talán ezen a ponton éreztem egyedül picit hiányosnak a kötetet, egy teljes gyakorlatsor jó mókának bizonyulhatott volna. )
 
Nagy érdeklődéssel töltötte el a háttértörténet is, jópofa játéknak tűnt számára például, hogy minden egyes lapon beazonosítsuk az egyes szereplőket, megkeressük a szüleiket, és azt az egy-két gyereket, akiknek nem jutott név el is neveztük. Éles szemmel kiszúrt minden részletet, például, hogy az egyik kislánynak biztosan van testvére, és izgalmasnak találta azt is, vajon a pálya szélén lévő kulacsok közül melyik kié, avagy kire illenének az öltözőben hagyott ruhák.
 
A befejező lap mini kvízét többször is át kellett vennünk, mert kezdetben nem pontosan értette sem a kérdést, sem a feladatot, de végül némi gyakorlás után már tudta, hogy mit is kell tennie.
 
Mindkettőnk számára igazi élményt nyújtott a kedves kis könyvecske, mert a mesekönyvekkel ellentétben, ahol jobbára inkább passzív hallgatóként van jelen az apró emberke, a Rajta kezdjünk tornázni! igazi beszélgetésre és komoly közös munkára ösztökél. Talán pont abból adódóan, hogy a kerettörténet nem túl részletezett, ez a könyv lehetőséget biztosít a kreatív történetteremtésre, szabad szellemi kalandozásra a torna világában. Minden könyvet szerető, ismeretekre nyitott, beszélni kezdő, avagy már csacsogó gyerkőcnek ideális olvasmány.