Főkép A Kossuth Kiadó keményfedeles sorozatának legújabb darabja Edgar Degas (1834-1917) különleges alkotásait mutatja be. A francia festőművész stílusa leginkább az impresszionistákéhoz állt közel, ám attól mégis egy korábban ismeretlen és teljesen egyedi formát öltött.

Nem csupán ábrázolásmódja, de már a témaválasztása is megkülönböztette őt pályatársaitól és a több művésztől.
Degas-t eleinte leginkább a mozgás, a párizsi pezsgő élet festményen történő ábrázolása motiválta, leghíresebb festményei lóversenyekről, ünnepélyes hangulatú balettelőadásokról, próbákról, valamint a színfalak mögött zajló eseményekről, olykor pedig a bordélyházak világáról szólnak.

A zenészeket, táncosokat munka, vagy előadás közben megjelenítő és a légkört, pompát érzékletesen visszatükröző festményeken, valamint a kulisszák mögé is elkalauzoló képeken túl számos olyan alkotást is ránk hagyott, amelyek az egyént, a hétköznapi életet egy kevésbé ismert szemszögből mutatja be.
Ez utóbbiak általában nőket ábrázoltak tisztálkodás közben, magányos tevékenységeikkel való elfoglaltságukban.

Figyelemre méltóak Degas-nak a hétköznapi embert ábrázoló portréi, pillanatképei is, amik nemegyszer az egyén elszigeteltségét, vagy valamilyen spontán pillanatban elkapott érzelmi állapotát, jellemző gesztusait megragadva örökítették meg.
 
Mind a rettentő műgonddal megkomponált többszereplős és szimbolikus jelentőségű elemekben és utalásokban bővelkedő kompozíciói, mind pedig az egyént önmagában, intimitásában ábrázoló művei újszerű látásmódról és annak izgalmas és látványos kifejezőkészségéről tanúskodnak.
 
Degas műveinek témája és azoknak egyedi megvalósítása miatt nekem személy szerint is nagy kedvencem és véleményem szerint színpompás festményei, pasztelljei, továbbá közérthetősége révén szélesebb körben is népszerű lehet.
 
A könyv a már megszokott módon az alkotások bemutatására fókuszál, de ezúttal a sok nagyméretű, lenyűgöző pasztell- és festményreprodukción túl végre Degas szobrait is megcsodálhatjuk ezáltal is teljesebb képet kapva a mester alkotóművészetéről, az általa használt technikákról, míg a fejezetekre tagolódott leírásban a szerzővel együtt nyomozhatjuk a művek inspirációit, azok hátterét és e kivételes jelentőségű művész motivációját.
 
A kötetben szereplő képek listája:
Önarckép (1863 körül)
Edgar Degas (1855-1860)
A Bellelli család (1858-1867)
Monsieur és Madame Morbilli (1865 körül)
Rosszkedv (1869-1871 körül)
Ifjú spártaiak testgyakorlás közben (1860-1862 körül)
Fiatal spártai lány (1860 körül)
Mlle Eugénie Fiorce portréja a „Forrás” című balettben való szereplése alkalmából (1867-1868)
New Orleans város szenvedése (1865)
Hátán fekvő félmeztelen nő (1865)
Enteriőr (Az erőszak) (1868-1869)
Zenészek a zenekarban (1870-1871)
Balett-próba a színpadon (1874)
Perrot mester balett-órája (1873-1875)
A csillag. Táncosnő a színpadon (1876-1877)
Táncosok a színfalak mögött (1878-1880)
Pas de deux (1877-1878 körül)
Táncosnő virágcsokorral (1877 körül)
A színházban (1880 körül)
Mlle La La a Fernando cirkuszban (1879)
Várakozás (1882 körül)
Kék táncosok (1893 körül)
Kék táncos (1895)
A díszletek mögött (1898 körül)
A „Café des Ambassadeurs”-ben (1885)
Koncert a A „Café des Ambassadeurs”-ben (1876 körül)
„Ballada a kutyáról” (1876-1877 körül)
Kávéházi énekesnő kesztyűvel (1878)
Abszint (Kávéházban) (1875-1876)
A vasalónő (1880 körül)
A kalaposnál (1882-1886)
Lóversenyen. Amatőr zsokék (1876-1877)
Place de la Concorde (Lepic gróf leányaival) (1876)
A szalonban (1876-1877 körül)
Pihenés (1876-1877)
A kerítőnő (1876-1877)
A Madame névnapja (Részlet) (1876-1877)
Pihenés az ágyon (1876-1877)
Cavalcanti úr tért vissza a leggyakrabban (1880)
Két nő (Bordélyházi jelenet) (1879-1880)
Pauline és Viginie csodálóikkal beszélgetnek (1880)
Nő tükör előtt (1877 körül)
Fésülködő nők (1875-1876 körül)
A mosótál (1885-1886)
Meztelen nő lábát szárítja (1885-1886)
A fürdés: mosakodó nő (1887 körül)
Kádból kilépő nő (1877)
Alvás (1885 körül)
A kád (1880 körül)
A pék felesége (1885-1886)
Nő törülközővel (1898)
Mosakodó nő (1894 körül)
Szárítkozó nő (1894)
Fürdés után (1890-1893)
Meztelen nő a haját fésüli (1879-1885 körül)
Meztelen fésülködő nő (1886-1888 körül)
A reggeli fürdő (1895 körül)
A kis tizennégy éves táncos (1879-1880 körül)
Nagy arabeszk (1892-1896 körül)
Karosszékben ülő nő a hóna alját törli (1900-1905 körül)
A bal lábát mosó nő (1900-1903 körül)
A masszőz (1900-1903 körül)