FőképMichael Crichton egy valóságos polihisztor: írói tevékenykedése mellett forgatókönyvíróként, rendezőként és producerként is ismert, legtöbb történetét filmre is adaptálták.
Történetei mind kitaláltak, de még a leghihetetlenebb sztorit is képes valamiféle tudományos alapra helyezve hihetővé varázsolni, gondoljunk csak például a Jurassic Parkra.

Jelen ajánló tárgya jóval földhözragadtabb és hétköznapibb szituációban játszódik, de a már említett gondosan felépített és a legapróbb részletekig átgondolt szerkesztés erre is jellemző. Persze ahogy már megszokhattuk, itt sem maradhat el az emberi ellentmondás és dilemma sem, aminek megoldása most is az olvasóra vár.

Adott egy orvos, akit egy félresikerült (és a lány halálával végződő) abortusz miatt lecsuknak; és adott egy kolléga, aki magánnyomozásba kezd, hogy ártatlanul megvádolt barátján segítsen. Ezen kolléga útját kísérhetjük figyelemmel a könyv hasábjain.

Ahogy az már lenni szokott, a helyzet egyre bonyolódik, az ügy szereplőinek életéből pedig sötét titkokra, összeesküvésekre és az igazság eltorzítására derül fény.

A történethez hozzátartozik, hogy a cselekmény helyszíne Boston, ahol az abortusz törvényellenes.
Ez a téma már önmagában felveti az emberi jogok és kötelezettségek kérdését, amire a szerző pro és kontra hoz érveket, a regény szereplőinek szájába adva azokat. Ezzel némileg érthetőbbé teszi az olvasó számára a kérdés bonyolultságát, végül azonban sem bírálat, sem ítélet nem hangzik el erről a kérdésről.
Mindez azonban csak egy kis plusz az izgalmas és pörgős, a feszültséget egyre fokozó történések mellett.

Ahogy a főhős egyre mélyebbre ás a választ és a valódi felelősöket kutatva, úgy ébred rá, hogy bennfentes létére milyen keveset tud kollégái sötét üzelmeiről, kapcsolataikról. Ugyanakkor épp eléggé talpraesett és ravasz ahhoz, hogy össze tudja rakni a mozaikot, mi több, a rendőröket is megszégyenítő ügyességgel és következetességgel halad az igazság felé vezető úton.

A szerző profihoz méltó módon, nagy gondossággal járt utána a legapróbb részleteknek is. Így aztán az orvosi szleng, vagy szakkifejezések a függelékek és lábjegyzetek nélkül csak annyira érthetőek, mint a Vészhelyzetben (aminek egyébként Crichton az alkotója és producere volt), másfelől viszont még hitelesebbé teszik a sztorit.
Ami ugyan mellőz minden természetfeletti misztikumot, mégis kellően titokzatos és izgalmas ahhoz, hogy lebilincselje az olvasót.