Richard A. Knaak - Jae-Hwan Kim: Sárkányvadászat
Írta: Mezei Attila | 2006. 12. 05.
Warcraft – a Blizzard Entertainment 1995-ben jelentett meg egy számítógépes stratégiai játékot ezzel a címmel, amelynek azóta három folytatása, illetve kiegészítése jelent már meg.
Ugyanez a cég két évvel ezelőtt dobta piacra a World of Warcraft-ot, amely eleddig minden idők legnépszerűbb MMORPG-jének (massive multiplayer online role playing game – nagyon sok játékost tömörítő on-line szerepjáték) bizonyult, a maga lassan 7,5 millió játékosával.
Szinte természetes, hogy különböző egyéb kiadványok is napvilágot látnak, a táblás játékoktól a kártyajátékokon keresztül egészen a regényekig. Nem történt/történik ez másként a Warcraft esetében sem, és szépen lassan kis országunkba is beszivárognak ezek a termékek az érdeklődők, rajongók legnagyobb örömére.
Hála égnek azért a Blizzard valamilyen szinten próbál odafigyelni a minőségre, ezért megpróbál neves alkotókkal együttműködni.
Richard A. Knaak neve megítélésem szerint nem ismeretlen a hazai közönség előtt, hiszen ő is egyike azon szerzőknek, akik képesek élvezetes és tartalmas műveket előállítani, még akkor is, ha csak behatárolt keretek között mozoghatnak.
A szerző most sem hazudtolta meg önmagát, és akárcsak a Sárkánydárda vagy a Diablo világán játszódó regényeihez, most is sikerült érdekes és fordulatos történetet kanyarítania, amelyen keresztül megismerhetjük Azeroth világát és a rajta munkálkodó erőket.
Lévén képregényről van szó, nagyon fontos, hogy az illusztrációk megfelelően tükrözzék a szereplők érzelemvilágát, hiszen nagyon kevés lehetőség van csak arra (pár mondat), hogy az érzelmek a belső gondolatok írásban fejeződhessenek ki.
Jae-Hwan Kimre, aki eddig számos képregény-sorozatot illusztrált, igazán nem panaszkodhatunk. Alapvetően manga stílusba tartozó rajzain keresztül nagyon is „átjön” egy-egy figuráról, hogy mi játszódhat le benne az adott helyzetben.
Habár személy szerint nem vagyok teljesen oda a mangáért – én inkább a „klasszikus” kivitelű képregény-alakokat kedvelem – Kim odafigyelt arra, hogy az ilyen „fanyalgó” olvasó is elégedett legyen.
És ez jó. Mindössze egyetlen problémám volt csupán a kötettel: nagyon hamar a végére értem. Remélem, nem kell sokat várnunk, és hamarosan kézbe vehetjük a folytatást.
Eddig a szerző alábbi könyveiről írtunk:A vér szava
Az árnyak birodalma
Halálszárny
Démonlélek
Meghasadt föld
Napkút-trilógia (képregény)
Sárkányvadászat
Jégárnyak
Szellemföldek
Legendák sorozat (képregény)
Warcraft: Legendák 1.
Warcraft: Legendák 2.
Ugyanez a cég két évvel ezelőtt dobta piacra a World of Warcraft-ot, amely eleddig minden idők legnépszerűbb MMORPG-jének (massive multiplayer online role playing game – nagyon sok játékost tömörítő on-line szerepjáték) bizonyult, a maga lassan 7,5 millió játékosával.
Szinte természetes, hogy különböző egyéb kiadványok is napvilágot látnak, a táblás játékoktól a kártyajátékokon keresztül egészen a regényekig. Nem történt/történik ez másként a Warcraft esetében sem, és szépen lassan kis országunkba is beszivárognak ezek a termékek az érdeklődők, rajongók legnagyobb örömére.
Hála égnek azért a Blizzard valamilyen szinten próbál odafigyelni a minőségre, ezért megpróbál neves alkotókkal együttműködni.
Richard A. Knaak neve megítélésem szerint nem ismeretlen a hazai közönség előtt, hiszen ő is egyike azon szerzőknek, akik képesek élvezetes és tartalmas műveket előállítani, még akkor is, ha csak behatárolt keretek között mozoghatnak.
A szerző most sem hazudtolta meg önmagát, és akárcsak a Sárkánydárda vagy a Diablo világán játszódó regényeihez, most is sikerült érdekes és fordulatos történetet kanyarítania, amelyen keresztül megismerhetjük Azeroth világát és a rajta munkálkodó erőket.
Lévén képregényről van szó, nagyon fontos, hogy az illusztrációk megfelelően tükrözzék a szereplők érzelemvilágát, hiszen nagyon kevés lehetőség van csak arra (pár mondat), hogy az érzelmek a belső gondolatok írásban fejeződhessenek ki.
Jae-Hwan Kimre, aki eddig számos képregény-sorozatot illusztrált, igazán nem panaszkodhatunk. Alapvetően manga stílusba tartozó rajzain keresztül nagyon is „átjön” egy-egy figuráról, hogy mi játszódhat le benne az adott helyzetben.
Habár személy szerint nem vagyok teljesen oda a mangáért – én inkább a „klasszikus” kivitelű képregény-alakokat kedvelem – Kim odafigyelt arra, hogy az ilyen „fanyalgó” olvasó is elégedett legyen.
És ez jó. Mindössze egyetlen problémám volt csupán a kötettel: nagyon hamar a végére értem. Remélem, nem kell sokat várnunk, és hamarosan kézbe vehetjük a folytatást.
Eddig a szerző alábbi könyveiről írtunk:A vér szava
Az árnyak birodalma
Halálszárny
Démonlélek
Meghasadt föld
Napkút-trilógia (képregény)
Sárkányvadászat
Jégárnyak
Szellemföldek
Legendák sorozat (képregény)
Warcraft: Legendák 1.
Warcraft: Legendák 2.