Főkép1996 mérföldkő volt a country modern történetében. Úgy látszott, hogy egy legenda, talán a legnagyobb legenda újjászületett. LeAnn Rimes „Blue” című nótája kapcsán egy emberként hördült fel Amerika: megvan Patsy Cline utódja!
Ráadásul egy alig 13 éves lány személyében. Azonnal meg kell jegyezni: a kritikusoknak és a rajongóknak igazuk volt. Cline óta nem született ilyen kaliberű énekesnő. Pont.

Rimes fiatal korára való tekintettel elég kacskaringós pályát írt le, mire elérkezett a 2006-os albumhoz. Volt ott minden: country, rock, színtiszta „Americana”, vallásos dalok. Gyakorlatilag mindegy volt, mit ad ki, a sikeréhez kérdés sem férhetett.
2005-ös lemeze kapcsán sokan úgy éreztük, ez az, megvan, ebből még sokat, jó sokat. A This Woman egy parádésra sikerült country-rock lemez lett. Érett, lendületes, irgalmatlanul jó nóták, magabiztos hang, kiváló hangszerelés.
De Rimes nem maradt itt. Inkább abba az irányba kanyarodott, amerre előtte többek közt Shania Twain és Faith Hill.

A Whatever We Wanna egy elsőrangú popalbum, ami csak néha-néha villant fel némi country elemet. Azt hiszem, értem, hogy miért egy ilyen album készült. Rimes – ne feledjük – 23 éves (1982. augusztus 28-án született).
Talán ő is látja, hogy ha beragad ebbe a műfajba, akkor körülbelül negyven évig a „Blue”-t kell majd énekelnie, ami azért annyira nem nagy kilátás. Aztán igazi, nemzetközi sztárstátust conutryénekesként nem lehet elérni.

Shania Twain és Faith Hill countrylemezei a műfaj legjobbjai közé tartoznak, és iszonyú sokat lendítettek azon, hogy a country széles körben is sikeres legyen. Nem véletlen mégsem, hogy váltottak.
A pop-rock műfajban sokkal több a lehetőség, és ezt ostobaság lenne nem kihasználni egy olyan bődületes adottságokkal rendelkező énekesnőnek, mint LeAnn Rimes.

Szóval, ha country oldalról nézem a friss lemezt, akkor csalódok egy nagyot. Ha pop oldalról, akkor elégedetten tolom be a CD-t a kocsiban a lejátszóba, és feltekerem a hangerőt. Mert ez egy hibátlan poplemez, ami ennél nem is akar több lenni.

Greg Pagani producer (aki egyebek mellett Will Smith csúcsra jutásában is döntő szerepet játszott) tudja, mitől döglik a légy. És döglik is rendesen.
Annyira nem popos, mint Twain utolsó albuma, annyira nem balladás, mint Faith Hill utolsó dobása, hanem valahol középen van.
Ennek ellenére nem egy üres és pénzéhes albumot hallgatunk, hanem jól megírt nótákat, tele a korra jellemző effektekkel (amik nem zúzzák szét a dalokat, hanem épp ellenkezőleg), Rimes pedig könnyedén boldogul olyan nótákkal, amikbe 100 közül 99 énekesnő beledöglik, mert ugyan valóban popalbumról van szó, nagyon komoly éneklés folyik itt.

Egy nóta erejéig tér (majdnem) vissza a countryhoz, ez pedig az „Everybody’s Someone” című duett Brian McFaddennel. A lemez utolsó száma, „Some People” a 2005-ös This Woman egy dala. Én még hallgattam volna több ilyet, de sebaj.

Rimes láthatóan nem akar belesüppedni egy műfajba, ami vétek is lenne egy ilyen énekesnőnél. Most egy színtiszta poplemezt csinált, és szerintem csak idő kérdése, hogy mikor tér vissza a countryhoz, és csinál egy olyan albumot, ami a Martina McBride, Reba McEntire vagy Tanya Tucker zenéjéért rajongó puristák is szeretnek.
Ha hiányérzetünk van dögös country-rock ügyben, akkor jöjjön az előző lemeze (vagy Gretchen Wilson debütáló albuma), de elsőrangú popzene hiányunkat remekül lehet kielégíteni Rimes új lemezével.

A lemezen elhangzó számok listája:
1. Satsfied
2. And It Feels Like
3. For the First Time
4. Save Myself
5. Little More Time
6. Rumour `bout a Revolution
7. Destructive
8. Strong
9. Whatever We Wanna
10. Everybody`s Someone
11. Headphones
12. Long Night
13. This Life
14. Break Me Down
15. Some People

Diszkográfia:
Blue (1996)
Unchained Melody: The Early Years (1997)
You Light Up My Life: Inspirational Songs (1997)
Sittin’ On Top Of The World (1998)
LeAnn Rimes - Country Classics (1999)
Jesus Soundtrack (2000)
Coyote Ugly Soundtrack (2000)
I Need You (2001)
God Bless America (2001)
I Need You (Re-issue)(2002)
Twisted Angel (2002
Greatest Hits (2003)
What A Wonderful World (2004)
This Woman (2005)
Whatever We Wanna (2006)
Family (2007)