Főkép

A történet elején egy ígéretes karrier előtt álló fiatalemberrel ismerkedhetünk meg. Michael Brock kitartó munkával (és kellő számú túlórával) egyre magasabbra küzdi magát a Drake & Sweeney ügyvédi irodában. Ennek köszönhetően jó fizetése, kocsija és hasonlóképpen törekvő, munkamániás felesége van.


Élete úgymond sínen van, és ő teljesen jól érzi magát. Aztán történik vele valami, ami egyáltalán nem volt betervezve a következő ötven évre. Nem váratlan érzéki párkapcsolatról van szó, és még csak milliós örökség sem pottyan a nyakába, hanem egy sokkal „modernebb” kalandban lesz része.

Az ügyvédi irodában nyolcadmagával túszul ejti egy hajléktalan vietnámi veterán, és az órákig tartó helyzetnek egy kommandós jól irányzott lövése vet véget. A többi ügyvéd rövid pihenés után folytatja munkáját, egyedül Michael nem tud napirendre térni a történtek felett. Nem csupán saját életéről, értékrendjéről gondolkodik el, hanem a halott férfi utolsó kérdéseit is megpróbálja értelmezni. Amikor nekilát megkeresni az összefüggéseket (a jó nevű ügyvédi iroda valamiként érintett egy a hajléktalanok lakta épület kiürítésében), csak zavaros válaszokat és határozott rosszallást kap.

 

Ő azonban képtelen félretenni az ügyet, és egyre jobban belebonyolódik saját nyomozásába. A következmények alaposan felborítják a jövőjét – feltéve, ha van még számára egyáltalán bármiféle jövő.

A szerzőről azt hiszem mindenki hallott már, hiszen A pelikán ügyirat és az Ügyfél című filmek mind az ő regényei alapján készültek. Mivel eredeti foglalkozása ügyvéd volt, nem véletlen, hogy főként az ügyvédek és a bíróságok világáról szólnak művei.

A szerző életrajza