FőképIdén a popera királyaként is emlegetett Andrea Bocelli rukkolt elő klasszikus és modernebb karácsonyi énekeket feldolgozó albummal.
Mint a legtöbb ilyen produkciónak, ennek a lemeznek is megvannak a maga ragyogó és árnyoldalai. Bocelli magasztos előadói stílusa még a komolyabb műfajok iránt kevésbé érdeklődőket is pillantok alatt leveszi a lábáról, ráadásul „civil”, popos hangja sem marad el semmivel a Frank Sinatrához mérhető sztároké mögött, ugyanakkor mégsem ez az igazi eleme, amiben feszélyezetlenül kiteljesítheti magát.
 
Erre a legeklatánsabb példát az egyik slágervárományos szám szolgáltatja. Ugyan az összeállítás egyik nagy szenzációjának a Muppetekkel együtt felvett „Jingle Bells” tekinthető, és az első verze, s különösen az első refrén kifejezetten jól is sikerült, a dal többi része túlzottan varietésnek hat.
Az élő előadásban ütemes, lassan gyorsuló tapsra kihegyezett hangszerelés sajnos nem az igazi egy hangfelvételen.
 
De nem érdemes leragadni a kisebb melléfogásoknál (mert azért valóban kisebb hiányérzetről beszélek), hiszen Bocelli rögtön a „White Christmas” kétnyelvű feldolgozásával bizonyítja, hogy manapság nem véletlenül őt tartják legalkalmasabbnak az igényes szórakoztatásra.

Ugyanilyen jól sikerült a Mary J. Blige-zsal közösen énekelt, elemeiben latinos felfogásban feldolgozott „What Child Is This”, melyben Bocelli tiszta tenorja gyönyörűen ellenpontozza Blige jellegzetes, R&B-s–soulos díszítésekkel teli szólamát.
 
Bocelli hangjának ünnepélyessége és valóban csodálatos mivolta elsősorban mégis  az „Angels We Have Heard On High” első felében érvényesül, ahol a szellős hangszerelés érvényesülni engedi a zengő tenort, vagy a Miatyánk angol nyelvű feldolgozásában („The Lord’s Prayer”), melynek fennköltsége valóban illik Krisztus születésének ünnepéhez.

Az azonban, ahogy Bocelli az angol nyelvterületen „Come All Ye Faithful”-ként elterjedt „Adeste Fideles”-t énekli, egyszerűen felülmúlhatatlan.
 
S nyilván nem maradhattak le az albumról az olyan örökzöld karácsonyi dalok sem, mint az olaszul, németül és angolul előadott „O Tannenbaum”, vagy a szinte egyetlen karácsonyi albumról sem lehagyható, szintén többnyelvű szöveggel felhangzó „Silent Night”.

Talán kissé ritkábban hallható Adolphe Adam, a Giselle balettzene szerzőjének gyönyörű francia dala, a „Cantique de Noel”, valamint a 18. századi nápolyi vallásos himnusz, a „Tu Scendi Dalle Stelle”, melyben Bocelli szülőhazája üzenetét tolmácsolhatja a világ felé.
 
Talán szerencsésebb, s mindenképp hatásosabb lett volna a szintén himnusszerű „God Bless Us Everyone”-nal lezárni az albumot, habár az „I Believe” elmerengő, filmzenékre emlékeztető intimitása úgyszintén lenyűgöző, s mindenképp korunkhoz illőbb választásnak mondható.
 
Különösebb meglepetéssel nem szolgál tehát Andrea Bocelli karácsonyi albuma, a magas színvonalú előadás, hangszerelés és a furcsán behatárolt műfaj keretein belüli változatosság mindenképp megérdemlik a többszöri meghallgatást, és kétségtelenül emelni képesek az ünnep fényét.
 
Előadó:
Andrea Bocelli – ének (tenor)
 
A lemezen elhangzó számok listája:
1. White Christmas / Bianco Natale
2. Angels We Have Heard On High
3. Santa Claus Is Coming To Town
4. The Christmas Song (w/ Natalie Cole)
5. The Lord’s Prayer (w/ Mormon Tabernacle Choir)
6. What Child Is This (w/ Mary J. Blige)
7. Adeste Fideles
8. O Tannenbaum
9. Jingle Bells (feat. The Muppets)
10. Silent Night
11. Blue Christmas
12. Cantique De Noel
13. Caro Gesu’ Bambino
14. Tu Scendi Dalle Stelle
15. God Bless Us Everyone
16. I Believe (w/ Katherine Jenkins)