search icon


Galgóczi Tamás | 2022. 11. 11.

Zenék a nagyvilágból – Tau & the Drones of Praise: Misneach – világzenéről szubjektíven 352/1.

Kezdésként javaslom megtekinteni a cikk végi két videót, mert utána sokkal egyszerűbb lesz a lemezről, illetve az előadókról leírtakkal kezdeni valamit. Elsőre látásra/hallásra bizarr,...

Bak Róbert | 2022. 11. 10.

Gyurkovics Tamás: Akcentus

Annak ellenére, hogy Lugosi Béla az egyik legismertebb magyar világszerte, idehaza szinte alig tudunk róla a rengeteg klisén kívül (született erdélyiként ő játszotta Drakulát, morfiumfüggő...

Galgóczi Tamás | 2022. 11. 09.

Robert Merle: Malevil

Ha úgy akarom sci-fi, ha úgy akarom, utópia, ha viszont másként nézem, egy kortalanul klasszikus történet néhány önhibáján kívül rendkívüli helyzetbe került emberről. Na persze nem csak...

Németh Attila | 2022. 11. 08.

Joshua Redman–Brad Mehldau–Christian McBride–Brian Blade: LongGone

Az 'all-star' szaxofon, zongora, bőgő és dob kvartett Joshua Redman vezetésével 1993-ban indult és első albumukat, a MoodSwing-et követően huszonöt évvel később egyenrangú partnerekként...

Bak Róbert | 2022. 11. 07.

Garaczi László: Weszteg

„Arra fog emlékezni a gyerek a világvégéből, hogy egész nap pizsamában maradhatott.”   Ha fogadni kellett volna rá, hogy ki írja meg a koronavírusjárvány-korszak első hazai regényét,...

Galgóczi Tamás | 2022. 11. 04.

Zenék a nagyvilágból – Okra Playground: Itku – világzenéről szubjektíven 351/1.

Örömmel vettem tudomásul, hogy a finn Okra Playground tagjai semmit sem változtattak a zenéjükön, még mindig azt az egyszerre modern és hagyományos muzsikát játsszák, ami a korábbi lemezeiket...

Ihász Szilvia | 2022. 11. 02.

Jose Saramago: Vakság

A vakság relatív fogalom. Elveszíthetjük a szemünk világát egy betegség miatt. Velünk született rendellenességként is jelentkezhet. Az is előfordulhat, hogy egyik pillanatról a másikra szűnik...

Uzseka Norbert | 2022. 11. 01.

Sandman: Az álmok fejedelme

Az eredetileg 1989-96 között kiadott Sandman sorozat egyike volt a műfajt felforgató, forradalmi ötleteket hozó képregényeknek. Bár már több, mint három évtizede szó van róla, hogy filmre...

Bak Róbert | 2022. 10. 31.

Javier Cercas: Terra Alta

Javier Marías közelmúltban bekövetkezett váratlan halála után azt hiszem, ezentúl az a Javier Cercas lesz a spanyolok első számú Nobel-esélyese, akit a hazai olvasók is jól ismerhetnek, hiszen...

Galgóczi Tamás | 2022. 10. 30.

Zenék a nagyvilágból – Les Mécanos / Windborne – világzenéről szubjektíven 350/2.

Bár idén (2022-ben) visszafogtam magam, minden igyekezetem ellenére túlságosan sok CD-vel érkeztem haza Lisszabonból, így a következő hetekben ezekről jönnek majd az ajánlók. Vannak köztük...

Galgóczi Tamás | 2022. 10. 28.

Zenék a nagyvilágból – Liraz: Roya – világzenéről szubjektíven 350/1.

Idén tavasszal élőben láttam Lirazt, amikor fellépett a Budapest Ritmon. Emlékezetes esteként maradt meg az emlékeztemben (rövid beszámoló erre), ezért érhető, hogy kíváncsian vártam az...

Bak Róbert | 2022. 10. 27.

Darvasi László: Az év légiutas-kísérője

A Magvető kiadó immáron hagyományosnak mondható módon egy új kötet megjelentetésével tette emlékezetessé az egyik legnevesebb szerzőjük, Darvasi László hatvanadik születésnapját, ám...

Mezei Attila | 2022. 10. 26.

Jane Austen: Emma

Highbury kisvárosnak is beillő falujában él Emma Woodhouse, betegeskedő (bár inkább csak mindenért túlzottan aggódó) édesapjával. A huszonegy éves lány a megfelelő nevelésnek köszönhetően...

Palczer-Aschenbrenner Eti | 2022. 10. 25.

David Baldacci: Végállomás

Elérkeztünk az Atlee Pine-sorozat záró darabjához, ahol végre fény derül Mercy Pine hollétére. Imádtam mind a négy kötetet, de nekem ez, a befejező kötet lesz a kedvencem. Nincs benne a...

Galgóczi Tamás | 2022. 10. 24.

Womex 2022 – ötödik nap

Elérkezett a WOMEX utolsó napja, és ennek örömére új helyszínre zarándokoltak azok a womexesek, akik még nem hagyták el Lisszabont. A díjátadó helyszínéül egy nagyon szép épületet (São...

Bak Róbert | 2022. 10. 24.

Ai Weiwei: 1000 év öröm és bánat és Aj Csing: Elvesztett évek

Az idei ősz talán legnagyobb életrajzi dobása korunk egyik leghíresebb és legfelkapottabb installációművészének, Ai Weiweinek az önéletrajza, az 1000 év öröm és bánat, ám ez a vaskos...